Równica (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży pt. „Wędrujemy Głównym Szlakiem Beskidzkim” – 29 lutego 2020 r.

W dniu 29 lutego 2020 r. poszliśmy na wycieczkę w góry. Dokładnie na Równicę.
Kiedy dojechaliśmy na miejsce, rozpoczęliśmy wędrówkę oznakowanych szlakiem czerwonym, przechodząc przez most na Wiśle. Szliśmy wzdłuż źródła żelazistego ostatnie metry szlaku asfaltowymi drogami, skąd dotarliśmy do lasu. Od tego miejsca dość łagodne podejście witało nas malowniczą doliną położoną wzdłuż strumienia, ale im bliżej byliśmy szczytu, tym szlak stawał się bardziej stromy.
Po około godzinnej wędrówce doszliśmy niewielkiej polanki, na której znajduje się zabytkowy kamień Ewangelików. W tym miejscu gromadziła się na tajnych nabożeństwach ludność wyznania ewangelickiego uciekając przed prześladowaniami.
Dalej szlak piął się przez chwilę dość ostro w górę, za to wynagradzał trud pięknymi widokami.
Gdy dotarliśmy do schroniska, posililiśmy się i odpoczęliśmy. Później było szaleństwo na śniegu i zjazdy na jabłuszkach. Porobiliśmy zdjęcia i zaczęliśmy się zbierać w drogę powrotną. Wyprawa była bardzo udana.

Wiktoria Stolarczyk (SK PTT „Halniaki”)

grupa młodzieży, która dotarła na Równicę od Ustronia Zdroju

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2020, SK PTT "Halniaki" przy SP2 w Kozach, SK PTT "Pionowy Świat" przy LO COR w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.