Rysianka (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla młodzieży – 23 marca 2019 r.

W dniu 23 marca 2019 roku Szkolne Koło PTT „Krokus” pod opieką pani Bogumiły Sadlik wybrało się na wycieczkę w Beskid Żywiecki. Założeniem było wejście na Halę Rysiankę. Hala ta jest położona na wschodnich i południowo-wschodnich zboczach Rysianki. Jej nazwa, podobnie jak nazwa szczytu, pochodzi od rysia.
O godzinie 7:15 wszyscy zebraliśmy się na parkingu koło cmentarza w Rybarzowicach, skąd autobusem pojechaliśmy do Żabnicy. Z tego miejsca czerwonym szlakiem wystartowaliśmy w stronę schroniska. Trasę tę pokonaliśmy w około 4,5 godziny. Na trasie można było zobaczyć piękne krajobrazy i kilka dobrze nam znanych szczytów, np. Skrzyczne, Babią Górę, Pilsko, a z samej polany koło schroniska nawet Tatry. Na szczyt doszliśmy około godziny 11:00. Pogoda nam dopisała, wiec jedni odpoczywali w schronisku, a inni „łapali” ciepłe promienie słońca.
Godzinny odpoczynek i pora ruszać w drogę powrotną, na którą wybraliśmy czarny szlak schodzący do Złatnej, skąd zabrał nas autobus. Wszyscy pełni wrażeń, zmęczeni, ale z uśmiechem na twarzach powróciliśmy do Rybarzowic.

Paweł Talik

na Przełęczy Pawlusiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2019, SK PTT "Krokus" przy SP w Rybarzowicach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.