Skrzyczne (Beskid Śląski) – wycieczka górska (wraz z PTT O/Chrzanów) – 5 lutego 2012 r.

Nie planowaliśmy w ten weekend górskiej wycieczki, jednakże z inicjatywy kilku członków Oddziału, w piątek wieczorem na naszej stronie pojawił się plakat informujący o niedzielnej wycieczce na Skrzyczne razem z kolegami z Oddziału PTT w Chrzanowie.
Wcześniej niż zwykle, bo przed ósmą korzystając z uprzejmości chrzanowian, przesiedliśmy się do ich busa i tym sposobem wyjechaliśmy na Przełęcz Salmopolską. Dodatkową atrakcją wycieczki miały być pierwsze zdjęcia z naszym nowym banerem reklamowym w postaci flagi z logiem PTT.
Na trasę ruszyliśmy szybko i przez Malinów dotarliśmy w okolice Jaskini Malinowskiej. Siarczysty mróz zniechęcał do dłuższych postojów, a do jaskini nie dało się wejść z uwagi na ponad metrową warstwę śniegu utrudniającą dotarcie do drabinki.
Po krótkiej przerwie śniadaniowej obok jaskini, gdzie na szczęście nie wiało, udaliśmy się na Malinowską Skałę, a z niej w stronę Kopy Skrzyczeńskiej. Ten odcinek był chyba najgorszy – odkryta przestrzeń, mocny wiatr i przenikliwy mróz dały nam się we znaki. Na szczęście kolejne metry były już przyjemniejsze i o 12:30 dotarliśmy do schroniska na Skrzycznem, gdzie spotkaliśmy kilkoro znajomych z Bielska-Białej.
Po dłuższym odpoczynku w schronisku postanowiliśmy ruszyć zielonym szlakiem w dół, a w razie warunków (przetarty szlak) zejść nawet do Buczkowic. Zielony szlak niestety nie był przetarty i musieliśmy się nieźle nakombinować, żeby nie zejść ciut za nisko. Na szczęście wszystko się udało i wkrótce, przecierając ścieżkę dotarliśmy na przełęcz Becyrek, skąd chrzanowianie udali się zielonym szlakiem do Szczyrku, a my czerwonym w stronę Buczkowic.
Po minięciu Siodła pod Skalitem, do którego drogę musieliśmy przecierać, spotkała nas miła niespodzianka, bowiem dalsza droga była nieźle przygotowana, dzięki czemu w niezłym tempie zeszliśmy do Buczkowic, spotykając jeszcze po drodze małe stadko saren.