Ślęża (Masyw Ślęży), Waligóra (Góry Kamienne), Chełmiec (Góry Wałbrzyskie) – wycieczka górska dla młodzieży – 6-7 listopada 2021 r.

Za nami ostatni wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach zdobywania Korony Góry Polski. Tym razem młodzież z placówek w Bielsku-Białej, Kętach, Oświęcimiu i Żywcu zdobywała ostatnie trzy brakujące szczyty w Sudetach. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

W dniach 6-7 listopada 2021 r. odbył się kolejny, ostatni już wyjazd w ramach projektu „Korona Gór Polski”. Tym razem wychowankowie z placówek w Bielsku-Białej, Kętach, Oświęcimiu i Żywcu pod przewodnictwem pana Szymona zdobyli ostatnie trzy szczyty.
W sobotę wczesnym rankiem wyjechaliśmy z placówek w kierunku Sudetów.
Na pierwszą górę wystartowalismy niebieskim szlakiem z przełęczy Tąpadła (718 m n.p.m.), a naszym celem była Ślęża – najwyższy szczyt Masywu Ślęży i całego Przedgórza Sudeckiego. To urocze miejsce, skąd można było podziwiać piękne widoki. Po przejściu około 6 km na szczyt i z powrotem, autokarem przejechaliśmy do Andrzejówki, skąd rozpoznaliśmy zdobywanie kolejnego szczytu, Waligóry w Górach Kamiennych. Wysokość 933 m n.p.m. osiągnęliśmy w rekordowym tempie. Ten kamienny szczyt był nie lada wyzwaniem – niektórzy wchodzili na niego na kolanach, łapiąc się gałęzi i korzeni drzew.
Drugiego dnia zdobyliśmy ostatni szczyt KGP – Chełmiec (851 m n.p.m.) w Górach Wałbrzyskich. Poszło nam szybko i bardzo sprawnie.
W końcu wszystkie szczyty mamy już za sobą. Daliśmy radę. Gratulujemy wszystkim uczestnikom projektu wytrwałości. Zdobyliśmy nowe doświadczenia i masę wrażeń. Dziękujemy panu Szymonowi, pani Monice, wychowawcom, panu kierowcy i wszystkim, którzy byli zaangażowani w ten projekt. Było super. Jeszcze raz dziękujemy.

Basia Kublin i Nikola Pawłowska, Żywiec

wejściem na szczyt Chełmca zakończyliśmy projekt Korony Gór Polski

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.