Śnieżnica, Ćwilin (Beskid Wyspowy) – wycieczka górska – 6 grudnia 2014 r.

Przez cały tydzień czekaliśmy na optymistyczną prognozę pogody i dopiero w czwartek wieczorem takie się pojawiły. Decyzja o mikołajkowym wypadzie w Beskid Wyspowy zapadła więc bardzo spontanicznie, co spowodowało zapewne niewielką frekwencję: była nas raptem trójka 🙂
Do dworca PKP w Kasinie Wielkiej dotarliśmy przed ósmą i ruszyliśmy niebieskim szlakiem pod kolejką na Śnieżnicę. Droga wiodła stromo pod górę, ale wynagradzała trudy widokami na okoliczne wzniesienia i wioski. Na Śnieżnicę dotarliśmy niespełną dwie godziny później, a szukając położonej nieopodal jaskini, odkryliśmy odsłoniętą polanę, z której rozpościerała się szeroka panorama na cały Beskid Wyspowy.
Dalej maszerowaliśmy w kierunku Przełęczy Gruszowiec i potem znów pod górę, na Ćwilin. Drugi z obranych celów osiągnęliśmy przed południem. Sam szczyt to rozległa polana, a rozciągająca się stąd panorama oferuje widok na Beskidy, Pieniny, Gorce i oczywiście Tatry.
Wracaliśmy żółtym szlakiem w kierunku Mszany Dolnej, następnie czerwonym rowerowym w stronę drogi numer 28, aby ostatecznie torami kolejowymi dotrzeć do pozostawionego na dworcu w Kasinie samochodu.

Robal

Panorama Beskidu Wyspowego

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2014. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.