Sokolica (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla młodzieży z cyklu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” – 21 maja 2022 r.

Za nami czwarty wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach cyklu wycieczek „Zamiast klawiatury nasze piękne góry”. Młodzież z placówek w Kętach, Międzyświeciu, Oświęcimiu i Żywcu wędrowała dziś kolejnym odcinkiem Głównego Szlaku Beskidzkiego. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

W dniu 21 maja 2022 r. razem z przewodnikiem p. Robertem wyruszyliśmy na kolejne już „Sprzątanie Beskidów z PTT”. Tym razem wędrowaliśmy z młodzieżą z POW w Kętach, Międzyświeciu, Oświęcimiu i Żywcu.
Zdobywanie Babiej Góry rozpoczęliśmy z przełęczy Krowiarki. Szliśmy czerwonym szlakiem, który okazał się wyjątkowo czysty, co niezmiernie nas ucieszyło. Po około godzinnej wędrówce kamienno-drewianymi schodami dotarliśmy do miejca, w którym jeszcze w XIX wieku swoje gniazdo miał orzeł przedni, mylony przez ludzi z sokołem. Stąd nazwa szczytu Sokolica.
I tutaj, niestety zakończyła się nasza wędrówka Głównym Szlakiem Beskidzkim. Trudne warunki terenowe i pogodowe nie pozwoliły nam na dalsze zdobywanie szczytu. Już wiemy dlaczego Babia Góra jest nazywana Kapryśnicą lub Matką Niepogód. Zmuszeni byliśmy zejść Percią Przyrodników i Górnym Płajem do schroniska na Markowych Szczawinach, a stamtąd do Zawoi gdzie czekało na nas ognisko i pyszne kiełbaski.

Kinga i Zosia, Żywiec

nasza grupa na Sokolicy

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.