Stożek Wielki (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 21 listopada 2021 r.

W niedzielę, 21 listopada 2021 r. wybraliśmy się na wycieczkę w pasmo graniczne Beskidu Śląskiego.
Z Bielska-Białej wyjechaliśmy autobusem Wispol, a po przesiadce w Wiśle dotarliśmy na przełęcz Kubalonka. Tutaj był krótki postój na kawę w karczmie góralskiej.
Z przełęczy, szlakiem czerwonym i niebieskim udaliśmy się do schroniska PTTK na Stożku, pod którym zrobiliśmy zdjęcie grupowe. Schronisko zostało wybudowane przez Oddział PTT z Cieszyna w 1922 r. i jest najstarszym czynnym polskim schroniskiem.
Następnie, dalej za czerwonymi znakami udaliśmy się przez Mały Stożek, Cieślar dotarliśmy do schroniska Soszów i zjedliśmy tu obiad – żur śląski był smaczny. Schronisko to zostało wybudowane w 1932 r. przez p. Murzyna i zwane było jako „U szwarnej Hanki”.
Na koniec, szlakiem zielonym zeszliśmy do Wisły.
Zakończenie wycieczki miało miejsce w Browarze Wisła przy dworcu PKP. Do Bielska-Białej wróciliśmy o godzinie 17:30 piętrowym busem firmy Lajkonik. W dniu dzisiejszym przeszliśmy łącznie dystans 19 km. Zapraszam na kolejne wycieczki z PTT.

Tadek Budny

przed schroniskiem PTTK na Stożku

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.