Suchý (Mała Fatra, Słowacja) – wycieczka górska – 15 kwietnia 2012 r.

Suchý (1468 m n.p.m.) – jeden z wyższych i najbardziej charakterystycznych szczytów w tzw. Krywańskiej części Małej Fatry w Słowacji, stał się celem naszej niedzielnej wycieczki.
Ruszyliśmy dwoma samochodami o godzinie 7.00 z Bielska-Białej zmierzając w stronę słowackiej granicy Zwardoń-Skalite. Dalej droga prowadziła w kierunku Żyliny, aż po około 2 godzinach dojechaliśmy do małej miejscowości Krasňany. Następnie przyszedł czas ruszyć w drogę z plecakiem oraz z nutką ciekawości na to, co nas czeka. Pogoda od początku nam wyraźnie sprzyjała i wspinaliśmy się w górę bez większych trudności. Pierwszy postój zrobiliśmy na przełęczy Sedlo Priehyba, gdzie czekały upragnione przez nas krokusy. W czasie dalszej drogi wędrówkę utrudniał nam śnieg, więc trzeba było uważnie stawiać kroki. Zdobywaliśmy powoli wysokość, zerkając co jakiś czas na przepiękne widoki. Im wyżej, tym trasa stawała się coraz trudniejsza, ale bez większych problemów dotarliśmy na Suchý – cel naszej wycieczki.
Zejście było dosyć ostre, do tego śnieg, ale daliśmy sobie świetnie radę. Zmierzaliśmy w stronę Chaty pod Suchym, jednak droga była dosyć długa, dlatego postanowiliśmy nie zatrzymywać się w schronisku tylko iść dalej szlakiem w dół. Wędrówkę utrudniło nam dosyć złe oznakowanie szlaku, musieliśmy więc wykazać czujność i uważnie wypatrywać oznaczeń szlaku na drzewach. Na samym końcu napotkaliśmy przeszkodę w postaci strumienia, ale opracowaliśmy technikę przejścia i wszyscy szybko znaleźli się po drugiej stronie.
Do deszczowego Bielska wróciliśmy dopiero przed 20, podczas gdy na wycieczce mieliśmy dość ładną pogodę. Wycieczka, choć długa i trochę męcząca, była udana i warto było ponieść taki wysiłek.