Szyndzielnia (Beskid Śląski) – wycieczka górska pt. „Ewangelizacja w Beskidach” – 5 sierpnia 2023 r.

Dziś odbyła się szósta, kolejna wycieczka górska członków Oddziału PTT w Bielsku-Białej w ramach 11. edycji „Ewangelizacji w Beskidach”. Tym razem naszym celem była Szyndzielnia w Beskidzie Śląskim.
Wystartowaliśmy czerwonym szlakiem z Olszówki Górnej, a w barze Baba Jaga u kol. Ozy wypiliśmy kawę. Przez polanę Dębowiec i przełęcz Dylówki dotarliśmy na polanę pod szczytem Szyndzielni. Tutaj o godzinie 12 odbyła się msza święta, które przewodniczyli trzej księża: ks. Szymon, ks. Adam i ks. Jerzy. Kazanie o górach wygłosił proboszcz parafii w Jawiszowicach, a oprawę muzyczną przygotowała wspólnota „Krzew Winny” z Jawiszowic. Na mszy było ponad 100 turystów.
Po mszy udaliśmy się do schroniska PTTK na Szyndzielni i szczyt Klimczoka, gdzie na szczęście jeszcze nie dotarła niedźwiedzica z dwoma niedźwiadkami spod zapory w Wapienicy. Wracaliśmy przez Cyberniok do Wapienicy na autobus MZK nr 16.
Łącznie pokonaliśmy 18,1 km, temperatura wynosiła +15°C, a zachmurzenie było całkowite. Widoczność wynosiła ok. 20 m.