Trzy Kopce Wiślańskie (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży – 16 września 2023 r.

W sobotę 16.09.2023 r. Groniczki zainaugurowały rok szkolny wycieczką w Beskid Śląski.
W liczbie około 20 osób stawiliśmy się na Placu Targowym w Kozach, skąd wyjechaliśmy autokarem w kierunku Przełęczy Salmopolskiej. Stąd, przy pięknej pogodzie, przeszliśmy szlakiem żółtym w kierunku Trzech Kopców Wiślańskich. Wędrówka była czystą przyjemnością i niepostrzeżenie „zaliczyliśmy” Jaworzynę, Smrekowiec i Gościejów. Na dłuższy odpoczynek zatrzymaliśmy się w gościnnej Telesforówce.
Następnie skierowaliśmy się w dół, w stronę Brennej Leśnicy, za zielonymi znakami. Było to ostatnie zejście tego dnia i przed nami pojawiło się podejście na Stary Groń. Niektórym trudno było uwierzyć, że po tak przyjemnym wędrowaniu trzeba będzie zacząć się wspinać. Mimo mniejszych lub większych kryzysów, udało się wyjść na górę. Tu czekał nas kilkunastominutowy odpoczynek oraz możliwość podziwiania krajobrazów z wieży widokowej.
Wędrówka szlakiem czarnym w stronę chaty na Grabowej znów stała się przyjemna, a ostatnie – niezbyt męczące podejście – wyprowadziło nas na czerwony szlak, który w krótkim czasie doprowadził nas na Przełęcz Salmopolską.
Całość trasy liczyła około 17 kilometrów, zaś młodzi turyści, jak zawsze, dali radę!
Pozostał tylko powrót autokarem do Kóz, w ramiona stęsknionych rodziców.

S.Cz.-P.

Groniczki na szlaku

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Groniczki" przy SP1 w Kozach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.