Wielka Czantoria, Stożek Wielki (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży z cyklu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” – 30 kwietnia 2022 r.

Za nami drugi wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach cyklu wycieczek „Zamiast klawiatury nasze piękne góry”. Młodzież z placówek w Cieszynie, Pszczynie i Żywcu wędrowała dziś drugim odcinkiem Głównego Szlaku Beskidzkiego. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

W dniu 30 kwietnia 2022 r. w ramach Projektu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” mieliśmy możliwość rozpoczęcia drugiego etapu wędrówki Głównym Szlakiem Beskidzkim. Wraz z placówkami z Żywca, Cieszyna i Pszczyny oraz w towarzystwie przewodnika pana Wojciecha, wyruszyliśmy w dobrych nastrojach czerwonym szlakiem z Ustronia Polany o godzinie 8.00.
Wszyscy, pełni sił, pokonaliśmy z krótkimi przerwami najtrudniejszy odcinek i dotarliśmy na Wielką Czantorię. Tam mieliśmy czas na regenerację. Pomimo trudności, jakie się pojawiały (otarcia na stopach i zmęczenie) z pozytywnym nastawieniem wyruszyliśmy w dalsza drogę. Dzieci świetnie sobie radziły, doceniały miejsce, w którym są oraz możliwość wzajemnego poznania się. W trakcie wędrówki mieliśmy okazję podziwiać piękne widoki oraz poznać szczyty, które widzieliśmy w oddali.
Około południa dotarliśmy do schroniska pod Wielkim Soszowem. Tam zjedliśmy ze smakiem pyszny obiad (naleśniki z czekoladą, pierogi ukraińskie i bigos). Zdecydowanie po takim posiłku i odpoczynku nabraliśmy sił na dalszą drogę.
Wychowankowie pokonywali swoje słabości, poznawali możliwości kondycyjne i siłowe swojego organizmu. Pomimo zmęczenia wszyscy szli do przodu z uśmiechami na twarzy. Zatrzymaliśmy się na szczycie Wielki Soszów, skąd podziwialiśmy panoramę Beskidów. Kolejnymi celami były Cieślar i Stożek Mały.
Naszą wędrówkę zakończyliśmy w schronisku na Stożku Wielkim. Tam mogliśmy odpocząć i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia z czego chętnie skorzystaliśmy. O godzinie 15.10 wyruszyliśmy ze schroniska w stronę parkingu, gdzie czekał już na nas bus, który odwiózł nas do placówek.
Cała trasa, którą przebyliśmy to 15,7 km, a przy sumie podejść 1031 m pokonaliśmy ją w 8 godzin. W imieniu dzieci i wychowawców chciałam podziękować za ten dzień i cudne wrażenia.

Monika Niercąd

dzisiaj dotarliśmy na Stożek Wielki

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.