Wielka Racza (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 23 października 2021 r.

W sobotę, 23 października wybraliśmy się na wycieczkę górską w Beskid Żywiecki.
Z Bielska-Białej pojechaliśmy pociągiem Kolei Śląskich do Rajczy Centrum, a stamtąd busem do Rycerki Kolonii.
Żółtym szlakiem ruszyliśmy w stronę schroniska PTTK na Wielkiej Raczy. Po dojściu tam, wypiliśmy u gospodarzy kawę, a na szczycie przy padającym śniegu zrobiliśmy grupowe zdjęcie. Następnie szlakiem czerwonym przez Halę Śrubitę dotarliśmy do schroniska na Przełęczy Przegibek. U gospodarzy schroniska, p. Frontów zjedliśmy dobry żurek. Po godzinnej przerwie za zielonymi znakami zeszliśmy przez Rycerki do Rycerki Górnej i dalej szosą przeszliśmy do Rycerki Dolnej na pociąg do Bielska.
Wróciliśmy o godzinie 19.
Dzisiejsza trasa liczyła 29 km, a ponieważ na wycieczce panowała wesoła atmosfera, wszyscy byli zadowoleni!

Tadek Budny

na szczycie Wielkiej Raczy

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.