Wielka Sowa (Góry Sowie), Chełmiec (Góry Wałbrzyskie), Ślęża (Masyw Ślęży) – wycieczka górska dla młodzieży – 6-7 kwietnia 2018 r.

Realizując projekt Korona Gór Polski Szkolne Koła PTT „Pionowy Świat” istniejące przy Szkole Podstawowej nr 27 i przy Liceum COR oraz grupa młodzieży, członków Oddziału PTT w Bielsku-Białej postanowiło zdobyć Wielką Sowę. Wyjechaliśmy spod szkoły około godziny 6:10. Odbyliśmy dwugodzinną podróż, podczas której pan przewodnik objaśnił nam krótki plan wycieczki. Następnie odbył się czterdziestopięciominutowy postój w pobliżu Góry Świętej Anny. Podczas dalszej podróży usłyszeliśmy legendę dotyczącą Gór Sowich, a także krótką historię Sudetów.
Około godziny 10:50 dojechaliśmy do parkingu. Pozyskaliśmy informacje o parkach krajobrazowych i rezerwatach. Mniej więcej o 11:00 dotarliśmy pod Przełęcz Woliborską na wysokości 711 m n.p.m. i po chwili wyruszyliśmy w drogę. W okolicach godziny 13:30 weszliśmy na wieżę widokową Kalenica. O 14:30 odbył się półgodzinny postój w schronisku Zygmuntówka.
O godzinie 16:55 zdobyliśmy Wielką Sowę, najwyższy szczyt Gór Sowich. Kolejne pół godziny zajęło nam zejście do schroniska Orzeł. Zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się do wcześniej wyznaczonych pokoi.
Drugiego dnia realizacji projektu Korona Gór Polski wstaliśmy około godziny 7:00 i po porannej toalecie udaliśmy się na śniadanie po 8:00.
O godzinie 9:00 wraz z ekwipunkiem udaliśmy się w drogę na parking oddalony 500 m od schroniska Orzeł. O 9:13 ruszyliśmy w drogę. Minęliśmy fragmenty podziemnego miasta Riese, o którym opowiedział nam pan przewodnik. Następnie przejechaliśmy przez most, pod którym płynęła rzeka Bystrzyca – granica między Górami Wałbrzyskimi a Górami Sowimi, a nieco później pan przewodnik opowiedział nam o kopalniach w Wałbrzychu i działającym w nich muzeum – Starej Kopalni.
O godzinie 9:55 przyjechaliśmy pod Chełmiec i kilka minut później wyruszyliśmy w drogę. O godzinie 11:05 zdobyliśmy ten szyczyt, a pół godziny wcześniej rozpoczął się atak szczytowy. Na szczycie zatrzymaliśmy się na postój, a po upływie 40 minut rozpoczęliśmy schodzenie z góry.
Około godziny 13:00 dotarliśmy do autokaru, a o 13:30 odbył się piętnastominutowy postój.
O 14:20 dojechaliśmy na przełęcz Tąpadła, skąd rozpoczęliśmy drogę na Ślężę. Godzinę później byliśmy już na szczycie. Po trwającym pół godziny postoju ruszyliśmy w drogę powrotną. O 16:50 dotarliśmy do autokaru, a o 17:05 wyjechaliśmy w stronę Bielska.
Później odbył się jeszcze trwający 45 minut postój w KFC, a o godzinie 19:45 ruszyliśmy w dalszą drogę. Nasza podróż zakończyła się powrotem na parking obok szkoły około 21:30. Wszyscy zmęczeni, ale szczęśliwi udali się do swoich domów.