Wielki Krywań Fatrzański (Mała Fatra, Słowacja) – wycieczka górska – 26 maja 2012 r.

Celem kolejnej wycieczki dofinansowanej przez Gminę Bielsko-Biała był Wielki Krywań Fatrzański, położony na Małej Fatrze na Słowacji. Pasmo Małej Fatry należy do jednych z najpiękniejszych gór Słowacji, dlatego wyprawa przyciągnęła wielu chętnych. Wycieczka odbyła się przy idealnej wręcz pogodzie – słonecznej, lecz nie upalnej oraz z dobrą widocznością. Warunki sprzyjające górskim wędrówkom.
Wczesnym rankiem wyjechaliśmy z dworca PKS w Bielsku-Białej autokarem i busem. Po przybyciu na miejsce we Vrátnej, nasz przewodnik omówił krótko trasę wycieczki i ruszyliśmy w drogę. Trasa nie była zbyt trudna, mieliśmy więc czas na podziwianie pięknych widoków, których było pod dostatkiem, oraz robienie zdjęć. Wraz z czasem mijały kolejne etapy naszej wędrówki: Przełęcz Prislop, Baraniarki, Pekelnik. Co jakiś czas robiliśmy krótkie odpoczynki na złapanie oddechu i uzupełnienie płynów. Po około 6 godzinach zdobyliśmy najwyższy szczyt Małej Fatry – Wielki Krywań (1709 m n.p.m.), skąd roztacza się fantastyczna panorama. Mogliśmy nacieszyć się przez dłuższą chwilę cudowną górską scenerią. Zejście ze szczytu poszło nam sprawnie. Trasa prowadziła przez przełęcz Snilovské Sedno i zakończyła się obok Chaty Vratna.
W wycieczce organizowanej przez Oddział PTT w Bielsku-Białej po raz kolejny wzięła udział sympatyczna grupka członków KTW PTTK w Bielsku-Białej.
Przed odjazdem do Bielska-Białej, mieliśmy jeszcze chwilkę na odpoczynek, podczas którego wręczyliśmy legitymację członkowską Bożenie Kłusek. W zgodnej opinii uczestników wycieczka była bardzo udana.