XXIV Wiosenny Rajd Górski „Zielenią się buki” – 29 kwietnia 2023 r.

Na starcie XXIV Wiosennego Rajdu Górskiego „Zielenią się buki”, który odbył się 29 kwietnia 2023 r. stanęły dwa Szkolne Koła PTT: „Everest” ze Szkoły Podstawowej nr 6 Integracyjnej w Bielsku-Białej oraz „Krokus” ze Szkoły Podstawowej w Rybarzowicach, którzy wędrowali na, odpowiednio: Halę Jaworzynę i Kotarz.
Zachęcamy do zapozniania się z relacjami z tego wydarzenia!

Hala Jaworzyna (Beskid Śląski)

Siódmą w tym roku szkolnym wycieczką był Szkolnego Koła PTT „Everest” był XXIV Rajd Górski „Zielenią się buki”, zorganizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Buczkowicach.
W przedsięwzięciu wzięło udział 31 drużyn, w tym uczniowie naszej szkoły. Pogoda cały czas trzymała nas w niepewności, ale poza krótkimi, przelotnymi opadami okazała się doskonała na górskie wędrówki. Nasza drużyna wyruszyła z Buczkowic, a wędrowaliśmy czerwonym szlakiem na Halę Jaworzynę, skąd zeszliśmy do amfiteatru Skalite w Szczyrku.
Na koniec wyprawy, w górskie klimaty wprowadził nas występ Regionalnego Zespołu „Młody Ondraszek”. Do domów wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń.

BB

SK PTT „Everest” wędrowało dzisiaj na Halę Jaworzynę

Kotarz (Beskid Śląski)

29 kwietnia liczną grupą wzięliśmy udział w rajdzie górskim „Zielenią się buki”. O godzinie 9:00 wyruszyliśmy z Przełęczy Salmopolskiej czerwonym szlakiem na Przełęcz Karkoszczonkę. Mieliśmy ze sobą trzy proporce pasterskie – nazwy naszych drużyn, na które się podzieliliśmy: „Rybarskie Pstrągi”, „Wołosi” i „Harniki”. Podczas wędrówki podziwialiśmy piękne widoki. Dłuższe odpoczynki zrobiliśmy na Kotarzu i w schronisku „Chata Wuja Toma”. Na metę rajdu do amfiteatru w Szczyrku dotarliśmy około godziny 13. Na mecie czekała na nas ciepła herbata i pyszna kiełbaska z grilla.
Zwiedziliśmy również Muzeum Górskie w Szczyrku, po którym oprowadził nas Pan Krzysztof Nikiel. W muzeum znajdują się różnego rodzaju narty, kombinezony narciarskie i sprzęt sportowy, a także mnóstwo zdjęć oraz innych pamiątek po wybitnych sportowcach.
Po występach kapeli góralskiej wróciliśmy autokarem do Rybarzowic.

B.S.

SK PTT „Krokus” wędrowało trasę, której najwyższym punktem był Kotarz

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Everest" przy SP6 Integracyjnej w Bielsku-Białej, SK PTT "Krokus" przy SP w Rybarzowicach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.