Babica (Beskid Makowski) – wycieczka górska – 1 maja 2015 r.

W pierwszy dzień tegorocznej majówki wybraliśmy się na kolejną wycieczkę Małym Szlakiem Beskidzkim. Tym razem za cel obraliśmy niewielki fragment Beskidu Makowskiego – pasmo Babicy, którego najwyższym wzniesieniem jest Babica o wysokości 727 m n.p.m. O godzinie 7:00 wyjechaliśmy w 19-osobowym składzie z Bielska-Białej.
Wystartowaliśmy z Myślenic. Po krótkim spacerku na uroczy ryneczek, ruszyliśmy przed siebie czerwonym szlakiem.
Początkowo nasza wędrówka prowadzi wśród pól i łąk. Wkrótce na szlaku napotykamy na przepiękny pomnik przyrody: charakterystyczne, wypalone, puste w środku drzewo. Myślenicka lipka to najsłynniejsza roślina w tym mieście. Podobno liczy sobie ok. 180 lat.
Chwilę później wchodzimy w las i docieramy na pierwsze wzniesienie, mianowicie: Plebańską Górę. Jakiś czas później, pod kapliczką św. Huberta, na uroczej polanie robimy sobie pierwszą zasłużoną przerwę.
Dalsza część szlaku prowadzi przez las, po drodze mijamy także polany, z których rozpościerają się piękne widoki na Beskid Wyspowy i Makowski.
Kończąc naszą wędrówkę Małym Szlakiem Beskidzkim dochodzimy do Palczy, stamtąd jeszcze tylko do Zachełmnej, gdzie skończyliśmy ten etap MSB, a skąd za dwa dni wyruszamy na kolejny 🙂

Joanna M.

nasza grupa przy kapliczce św. Huberta w paśmie Babicy

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2015. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.