Bendoszka Wielka (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 29 maja 2021 r.

29 czerwca, w sobotę, wybraliśmy się w góry.
Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy w Rycerce Kolonii, do której dojechaliśmy pociągiem i autobusem. Do schroniska na przełęczy Przegibek szliśmy w połowie szlakiem zielonym, a drugą połowę drogą techniczną. Na Przegibku Pan Tadek, w związku z tym, że miał urodziny, poczęstował nas ciastkiem. Nie mogło się obejść bez zaśpiewania sto lat. Po dłuższej przerwie nie mogliśmy zapomnieć o zrobieniu zdjęć z banerem, po czym rozpoczęliśmy atak szczytowy na Bendoszkę Wielką. Pomimo chmur mogliśmy podziwiać piękną panoramę gór. Po krótkiej przerwie zaczęliśmy schodzić do przełęczy Potóckiej, aby rozpocząć wejście na Praszywkę Wielką. Gdy dotarliśmy na szczyt szybko zrobiliśmy zdjęcia i zaczęliśmy schodzić do Rycerki Dolnej. W drodze powrotnej z Praszywki Wielkiej zaczęło padać, jednak gdy rozpoczęliśmy wchodzić na ostatni szczyt Łysicę przestało padać i do końca wycieczki świeciło słońce. Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Soli.
Na tej wycieczce zrobiliśmy około 16 km.

Wojtek Kuś

przed schroniskiem PTTK na Przełęczy Przegibek

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.