Błatnia (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży – 19 stycznia 2019 r.

Nasza styczniowa wycieczka na Błatnią (917 m n.p.m.) w Beskidzie Śląskim na długo zostanie nam w pamięci. Piękna pogoda, szerokie panoramy i obłędna zimowa sceneria cieszyła wszystkich uczestników.
Liczną grupą ponad 40 osób, uczniów zrzeszonych w SK Groniczki oraz rodziców, spotkaliśmy się tradycyjnie na placu targowym w Kozach, skąd autokarami przetransportowano nas do Jaworza Górnego. Tam czekała już na nas dziesięcioosobowa grupa członków naszego Oddziału. Lekki mróz szczypał w policzki, gdy żółtym szlakiem łagodnie zaczęliśmy się piąć w kierunku szczytu. Ścieżka prowadziła przez bukowy las, bezchmurne niebo wprowadzało w doskonały nastrój, a ogromne ilości śniegu były największą atrakcją dla dzieci. Wędrówce towarzyszyły: ślizgi na jabłuszkach, zakopywanie się w śnieżne dziury po pas albo i po same pachy, bitwy na śnieżki. Nie brakło również bardziej dramatycznych momentów, jak np. akcja ratunkowa termosa Maćka. Termos wypadł, pomknął z górki na pazurki i tyle go było widać. Na szczęście trzech śmiałków, wpadając w zaspy po uda, wyruszyło na ratunek i termos z bezcenną, gorącą herbatą w środku został odnaleziony i ocalony. Podobny wypadek przytrafił się jednemu z urządzeń do zjeżdżania, czyli jabłuszku. Niestety, nie udało się go uratować. Może znajdzie się kiedyś przy okazji jakiegoś „Sprzątania Beskidów z PTT”?
Gdy nasza grupa zmierzała już do polany szczytowej, oczom ukazał się przepiękny widok: choinki pokryte śniegiem, powyginane w dziwne kształty, skrzący się w słońcu śnieg wszędzie dookoła. Wyglądało to bajkowo i czuliśmy się tak, jakbyśmy składali wizytę samej Królowej Śniegu.
Po sesji fotograficznej na szczycie Błatniej, obejrzeniu panoramy Beskidu Śląskiego i Śląsko-Morawskiego, zeszliśmy do schroniska. Tradycyjnie już, posililiśmy się czymś ciepłym, natomiast dzieci dalej bawiły się na zewnątrz i zjeżdżały z okolicznych wzniesień. Radości i śmiechom nie było końca…
Droga powrotna minęła szybko i sprawnie, schodziliśmy bowiem tą samą trasą do Jaworza Górnego.
Wielkie podziękowania należą się naszym przewodnikom: Szymonowi Baronowi i Łukaszowi Kudelskiemu. Polecamy się na przyszłość.

S.Cz.-P.

uczestnicy wycieczki przed schroniskiem na Błatniej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2019, SK PTT "Groniczki" przy SP1 w Kozach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.