Błatnia (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży – 28 kwietnia 2024 r.

V Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej, VIII Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie oraz Politechnika Warszawska. Co łączy te cztery placówki? Dzisiejsze wyjście na Szyndzielnię oraz Błatnią, w którym udział wzięło dwóch absolwentów SK PTT „Pionowy Świat” przy V LO (obecnie studenci wyżej wspomnianych uczelni technicznych).
Samo wyjście rozpoczęliśmy o 9:00 na Parkingu Tartaczna w Wapienicy, skąd ruszyliśmy w kierunku Zapory. Pierwszym górskim przystankiem była – wspomniana wcześniej – Szyndzielnia, na której udało nam się nagrać kilka ujęć z dronów (jednego z nich, widać na zdjęciu), a pozyskane w ten sposób materiały wkrótce znajdą się na Facebooku, Instagramie oraz YouTube’ie Klubu Górskiego z Piątki. Zainteresowanych już dzisiaj odsyłamy na te platformy.
Z górującego nad miastem wierzchołka, udaliśmy się w kierunku smaganej wiatrami Błatniej. Wspomniany czynnik pogodowy uniemożliwił start dronom, dlatego nie mamy powietrznych ujęć… Co nie oznacza, że nie posiadamy ich stąd w ogóle. Nasi powietrzni fotoreporterzy dołożyli wszelkich starań, aby pomimo silnych podmuchów dostarczyć kilku materiałów video.
Po zdobyciu zamierzonego szczytu oraz krótkiej chwili przerwy w schronisku, rozpoczęliśmy finałowy odcinek do Wapienicy. Liczne pogadanki uczestników wyjścia oraz bardzo unikalne perspektywy dawkowane nam podczas zejścia, starły się tutaj w interesujący pejzaż myśli, którego interdyscyplinarność wprawiała odbiorców momentami w osłupienie. Po niecałych dwóch godzinach zawitaliśmy do miejsca docelowego, gdzie wyjście dobiegło końca.
Jako podsumowanie przedstawiamy porcję statystyk. Zgodnie z mapą turystyczną, wyjście liczyło 18,4 km i przebiegło przez każdy z ustalanych przez PTTK kolorów szlaków. Najwyższym punktem na trasie były Trzy Kopce (1082 m n.p.m.), a sama wędrówka zawierała przejście przez dwa rezerwaty (Rezerwat Stok Szyndzielni oraz Rezerwat Jaworzyna). Pozytywnie zmęczeni zakończyliśmy wyjście około godziny 15:05. Na kolejną relację z naszych wyjść zapraszamy (najprawdopodobniej) już jutro!

SzW

młodzież przed schroniskiem PTTK na Szyndzielni

Ten wpis został opublikowany w kategorii Koło Akademickie PTT, kronika - 2024, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej, SK PTT "Pionowy Świat" im. Wandy Rutkiewicz przy VIII LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.