Wołosań, Chryszczata (Bieszczady) – wycieczka górska dla młodzieży z cyklu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” – 27-28 kwietnia 2024 r.

Za nami dwudziesty pierwszy wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach cyklu wycieczek „Zamiast klawiatury nasze piękne góry”. Młodzież z placówek w Międzyświeciu, Pszczynie, Wiśle i Żywcu oraz stowarzyszenia „Tęczowa Przystań” z Cieszyna wędrowała w ten weekend Głównym Szlakiem Beskidzkim na odcinku od Cisnej do Komańczy. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

Weekend 27-28 kwietnia 2024 r. spędziliśmy na kolejnej wędrówce Głównym Szlakiem Beskidzkim. Tym razem wędrowaliśmy z rówieśnikami z Pszczyny, Wisły, Cieszyna i Międzyświecia.
W sobotę o godzinie 4:30 wyjechaliśmy z Żywca i udaliśmy się na Przełęcz Żebrak, skąd ruszyliśmy kolejno przez Jaworne, Wołosań i Sasów do Cisnej. Po pokonaniu 13,9 km dotarliśmy na parking, skąd przejechaliśmy na nocleg do Komańczy.
W drugi dzień, po zjedzeniu śniadania, ruszyliśmy na szlak. Mieliśmy do przejścia około 17 km przez Chryszczatą. Udało nam się także zwiedzić zabytkową cerkiew.
Podczas dwudniowej wycieczki dopisywały humory i piękna pogoda, a Jeziorka Duszatyńskie zachwyciły wszystkich swoim wyglądem.
Możemy dopisać kolejne kilometry do licznika Głównego Szlaku Beskidzkiego.

Marta, Żywiec

podopieczni Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia na szczycie Wołosania

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2024. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.