Chata na Groniu (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 8 sierpnia 2020 r.

Za nami trzecia, przedostatnia z zaplanowanych, wakacyjnych wycieczek organizowanych wspólnie przez Gminny Ośrodek Kultury w Buczkowicach i Oddział PTT w Bielsku-Białej. Poniżej relacja z wycieczki do Chaty na Groniu:

Otwieram oczy, myślę… O dzisiaj sobota! Idziemy do Chaty na Groniu. Zebrałam się szybko i pojechaliśmy na zbiórkę z przewodnikiem panem Szymonem Baronem.
Wyruszyliśmy szlakiem zielonym w stronę Szczyrku. Przez pewien czas szliśmy buczkowickimi polami, gdzie tata z dziadkiem zbierali ostrężyny. Później weszliśmy już do lasu. Ulżyło mi, ponieważ gdy szliśmy polami było mi gorąco. Trasa nie była zbytnio męcząca. Było tylko jedno większe podejście. Przewodnik w międzyczasie opowiadał różne ciekawostki, m.in. zobaczyliśmy najwyższe drzewo w Polsce – nazywa się daglezja i ma 57 m długości. Pan Szymon wyglądał przy nim jak mały ludzik z klocków lego.
Kiedy doszliśmy już do Chaty, była trochę dłuższa przerwa. Młodsi uczestnicy wyprawy wykorzystali ten czas na turlanie się z górki.
Po wspólnym zdjęciu zaczęliśmy schodzić na dół. Przechodziliśmy koło kapliczki z wyrzeźbionym panem Jezusem, która była niespotykana. Mój tata zauważył, że jedna dłoń Pana Jezusa różniła się od drugiej. Ta spostrzegawczość zaskoczyła samego przewodnika.
Podsumowując, było fantastycznie. Moja młodsza siostra, która ma 4 lata, wyszła sama na samą górę. Dodatkowo zapamiętała, że daglezja jest drzewem iglastym, odpowiadając na pytanie pana Szymona. Jestem z niej dumna! Dla mnie ta wycieczka nie była męcząca. Chociaż był taki jeden moment… gdy miałam dość i chciałam wracać już do domu.
Co dała mi ta górska wyprawa? Na pewno poszerzyła moja wiedzę na temat Kotliny Żywieckiej, Beskidu Śląskiego, Małego i Makowskiego. Ciekawostka to Brama Wilkowicka, widok na Babią Górę i inne piękne widoki. Przewodnik bardzo miły i zabawny. Oczekuję następnej wyprawy.

Emilia Caputa

nasza grupa na polanie przy Chacie na Groniu

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2020. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.