„I Zimowe Spotkanie Oddziałów PTT w Górach Świętokrzyskich” – Chęciny, Łysica (Góry Świętokrzyskie) – wycieczka górska – 21-23 lutego 2014 r.

W dniach 21-23 lutego 2014 r. w Chęcinach odbyło się I Zimowe Spotkanie Oddziałów PTT w Górach Świętokrzyskich, w którym wzięły udział Oddziały PTT z Bielska-Białej, Łodzi, Ostrowca Świętokrzyskiego i Tarnowa. Organizatorem spotkania był Oddział PTT w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Z Bielska-Białej wyjechaliśmy trzema samochodami w piątkowe popołudnie, by po około trzech godzinach jazdy, niemal równocześnie z kolegami z Tarnowa dotrzeć do celu – Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Chęcinach. Po zakwaterowaniu zebraliśmy się na świetlicy (i w jednym z pobliskich pokoi z racji małej ilości miejsca) by wspólnie spędzić czas i co nieco pośpiewać.
W sobotę rano nasi koledzy z Ostrowca Św. zaproponowali dwie trasy do wyboru – krótszą z Chęcin przez Jaskinię Piekło oraz dłuższą od Karczówki w Kielcach przez Białogon, Brusznię i Patrol. Obie trasy spotykały się przy Jaskini Raj, której zwiedzanie zaplanowano na godzinę 14. Grupa bielska podzieliła się niemal po równo – sześć osób wybrało się na trasę od Karczówki, a osiem osób, w tym trójka dzieci ruszyło w stronę jaskini Piekło. Trasa wiodła przez lasy i wzgórza, a my mieliśmy okazję porozmawiać na trasie z koleżankami i kolegami z innych oddziałów. Po zwiedzeniu niezwykłej jaskini Raj, do której wchodziliśmy w trzech grupach już wszyscy razem (choć w odstępach) ruszyliśmy w stronę Zelejowej, by zakończyć wycieczkę w Chęcinach.
Po obiadokolacji nasi gospodarzy zaprosili wszystkich na zabawę taneczną przy suto zastawionym stole, na której większość z nas bawiła się do końca, a więc do północy.
Ponieważ większość osób z naszej grupy nie była dotąd na Łysicy – najwyższym szczycie Gór Świętokrzyskich, program na niedzielę ułożyliśmy odmiennie od grup z Łodzi, Ostrowca Świętokrzyskiego i Tarnowa. Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się na Górę Zamkową, by choć z zewnątrz zobaczyć górujące nad Chęcinami ruiny zamku, a następnie udaliśmy się w stronę Świętej Katarzyny. Darek, który niedawno był tutaj w ramach wycieczki z cyklu „wędrówki z Robalem” postanowił przejść fragment Głównego Szlaku Świętokrzyskiego od okolicy Mąchocic Kapitulnych do Świętej Katarzyny, a pozostali wybrali się najkrótszym szlakiem na Łysicę, wyznakowanym właśnie od strony Świętej Katarzyny.
Do Bielska-Białej wróciliśmy w doskonałych humorach w niedzielę wieczorem i tym samym zakończyliśmy kolejną wycieczkę oddziałową.

nasza grupa na szczycie Łysicy

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2014. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.