Czupel (Beskid Mały) – wycieczka górska dla młodzieży – 15 czerwca 2019 r.

Za nami kolejny wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach zdobywania Korony Góry Polski. Tym razem młodzież z placówek w Kętach, Oświęcimiu i Żywcu w ramach akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2019” wędrowała na szczyt Czupla. Oddział w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

Godzina 6 rano to dla wielu z nas jeszcze środek nocy. Pomimo tego wstaliśmy w dobrych humorach z zasobami pozytywnej energii. Po zjedzeniu pożywnego śniadania, zapakowaniu prowiantu i zapasów wody wyruszyliśmy w drogę.
Pod czujnym okiem przewodnika, pana Jana Nogasia, udaliśmy się z Łodygowic szlakiem czerwonym i niebieskim, przez Rogacz w kierunku Czupla – najwyższej góry w Beskidzie Małym. Będąc już na szczycie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia do książeczek Korony Gór Polski.
Zbierając śmieci włączyliśmy się do akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT”.
W wielkim pocie i trudzie (żar lał się z nieba) zdobyliśmy Magurkę, gdzie czekał już na nas Pan Szymon Baron oraz pozostali uczestnicy akcji, którzy sprzątali pozostałe szlaki wokół malowniczej Magurki.
Dumni z siebie, naładowani energią płynącą z otaczającej nas beskidzkiej przyrody, zjedliśmy pyszne kiełbaski, a po podsumowaniu akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT” zeszliśmy całą grupą na Przełęcz Przegibek.

Ola Hnenna, Żywiec

zdobywcy Czupla na szczycie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2019, Sprzątamy Beskidy z PTT. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.