Gaiki (Beskid Mały) – wycieczka górska dla młodzieży – 29 kwietnia 2024 r.

Zgodnie z zapowiedzią, udało nam się zorganizować dzisiejsze wyjście, w którym udział wzięli członkowie Klubu Górskiego z klas drugich oraz absolwent SK PTT „Pionowy Świat” przy V Liceum Ogólnokształcącym w Bielsku-Białej. Naszym celem było rekreacyjne wyjście na Gaiki w ramach cyklu „(nie)Piątek z Piątką”.
Wędrówkę rozpoczęliśmy od zbiórki o godzinie 15:55 pod kościołem w Straconce. Po krótkiej chwili przy mapie, przemaszerowaliśmy w kierunku Źródła Albrechta, skąd udaliśmy się w kierunku dawnej trasy wspinaczkowej na odsłoniętej grupie skalnej. Po krótkiej przerwie na zdjęcie, skierowaliśmy się do wejścia na szlak czerwony w okolicach Czupla (654 m n.p.m.), który jest kolejnym wierzchołkiem zdobytym w ramach 100 szczytów, które Szkolne Koła PTT w Bielsku planują zdobyć, aby uczcić 100-lecie powstania naszego Oddziału.
Następnym przystankiem na trasie była Ambonka Pani Jolci, z której roztaczały się wspaniałe panoramy na otaczające nas wioski i miasteczka. Dalszy marsz doprowadził nas na Gaiki, z których niebieskim szlakiem rozpoczęliśmy zejście niebieskim szlakiem, mijając liczne osobliwości terenu, takie jak Źródło Pyszne (którego nazwa nie wzięła się znikąd), opuszczoną Leśniczówkę w Lipniku oraz Kościół pw. Najświętszej Rodziny w Kozach Małych, będący jednocześnie miejscem rozwiązania tego krótkiego wyjścia.
Analogicznie od dnia wczorajszego, prezentujemy kilka statystyk. Trasa wyniosła około 7,8 km natomiast najwyższym jej punktem były Gaiki, których wysokość bezwzględna to 816 m n.p.m. Dzisiaj nie odwiedziliśmy żadnych rezerwatów, minęliśmy jednak aż dwa źródełka wody pitnej, co przy tak krótkim odcinku, jest dosyć zaskakującą liczbą.
(nie)Piątkową wędrówkę zakończyliśmy w optymistycznej atmosferze, planując kolejne wyjścia oraz eskapady, o których z pewnością będzie można tutaj przeczytać, dlatego zachęcamy do bycia na bieżąco 🙂

SzW

uczniowie na Gaikach

uczniowie na ambonce na szczycie Gaików

Ten wpis został opublikowany w kategorii Koło Akademickie PTT, kronika - 2024, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.