Grześ (Tatry Zachodnie) – wycieczka górska dla młodzieży – 11 czerwca 2022 r.

Prognozy pogody od początku tygodnia, w którym miało się odbyć wyjście na Grzesia, znów były bardzo nieoptymistyczne… Nie zrażało nas to jednak i staraliśmy się być dobrej myśli. Z takimi nastrojami grupa uczniów z VIII Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku-Białej oraz z V Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku-Białej wyruszyła o godzinie 7:00 ze swojego macierzystego miasta w kierunku najwyższego pasma górskiego w Polsce.
Po drodze przewodnik opowiadał nam wiele ciekawych historii oraz faktów na temat mijanych przez nas wzniesień i szczytów w Beskidach. Po dotarciu do Doliny Chochołowskiej oraz krótkiej zbiórce, wyruszyliśmy w kierunku kolejki, gdyż za namową naszego przewodnika zdecydowaliśmy, że pierwszą część trasy (z uwagi na dominujący asfalt oraz niską atrakcyjność widokową) pokonamy kursującą tam kolejką. Wysiedliśmy na Polanie Huciska.
Trasa nie była bardzo wymagająca, jednak nieustannie pięła się w górę. Na szczęście niebo przez cały dzień było tylko zachmurzone bez żadnych opadów. Podczas wchodzenia na szczyt odbywało się wiele pasjonujących rozmów na rozmaite tematy. Po osiągnięciu wierzchołka, na którym mieliśmy krótką przerwę, miała miejsce krótka sesja fotograficzna oraz ceremonialne pozostawienie naklejek SK PTT „Pionowy Świat” im. Piotra Morawskiego oraz SK PTT „Pionowy Świat” im. Wandy Rutkowskiej z tyłu tabliczki inforumującej o przebiegu szlaków. Później skierowaliśmy się w drogę powrotną.
Idąc w dół, prowadziliśmy burzliwe konwersacje na życiowe tematy. W tej atmosferze całkiem żwawym tempem zeszliśmy do schroniska, gdzie mogliśmy pozwolić sobie na 30-minutową przerwę. Następnie przeszliśmy do autokaru (tym razem pokonując asfalt „z buta”), który przewiózł nas z malowniczej doliny w Tatrach Zachodnich do stolicy Podbeskidzia, gdzie zameldowaliśmy się już kwadrans po 19:00.
Takie wycieczki oprócz walorów turystycznych niosą również szeroki wachlarz doświadczeń. Integracja grup z różnych szkół to równie ważna rzecz, a poznani przyjaciele pozostaną na wiele lat. Niejednokrotnie spotkamy się z nimi jeszcze na niejednym jednym szlaku. Jest to niesamowicie ważne i potrzebne dla pokolenia, którego głównym środkiem komunikacji jest telefon. Pandemia odcisnęła wyraźne piętno na relacjach międzyludzkich, które w wielu przypadkach zdają się po prostu zanikać…

SzW

młodzież na Grzesiu

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022, SK PTT "Pionowy Świat" im. Piotra Morawskiego przy V LO w Bielsku-Białej, SK PTT "Pionowy Świat" im. Wandy Rutkiewicz przy VIII LO w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.