Hala Krupowa (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 20 maja 2023 r.

20 maja wzięliśmy udział w akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2023” w rejonie Babiej Góry. Tym razem około 10:00 wyruszyliśmy niebieskim szlakiem ze Skawicy na Halę Krupową w paśmie Policy. Wspólnie wędrowały dwa Szkolne Koła PTT: „Everest” z SP Integracyjnej w Bielsku-Białej i „Krokus” z SP w Rybarzowicach.
Wymagający, stromy szlak, po wcześniejszych opadach deszczu, był mokry i błotnisty, a my po drodze zbieraliśmy jeszcze śmieci. Pogoda nam dopisała i mogliśmy ze szlaku podziwiać piękne widoki, a przy schronisku dostrzec, ukryte trochę w chmurach, ośnieżone szczyty Tatr.
Szlak, którym wychodziliśmy ze Skawicy Suchej Góry to „ostatnia wycieczka” – szlak, którym 9 października 1978 roku wyruszył na ostatnią wycieczkę przed konklawe kardynał Karol Wojtyła. Papież wtedy szedł dalej na Przełęcz Krowiarki, a my tym samym szlakiem schodziliśmy do Skawicy, skąd autokarem pojechaliśmy do Zawoi Markowej na ognisko.
Przy ognisku spotkały się wszystkie grupy biorące udział w sprzątaniu Beskidów. Po zjedzeniu pysznych kiełbasek i zrobieniu zdjęć wróciliśmy autokarem do naszych domów.

B.S.

przed schroniskiem PTKT na Hali Krupowej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Everest" przy SP6 Integracyjnej w Bielsku-Białej, SK PTT "Krokus" przy SP w Rybarzowicach, Sprzątamy Beskidy z PTT. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.