Babia Góra (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla młodzieży z cyklu „Zamiast klawiatury nasze piękne góry” – 20 maja 2023 r.

Za nami dwunasty wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach cyklu wycieczek „Zamiast klawiatury nasze piękne góry”. Młodzież z placówek w Kętach, Międzyświeciu, Oświęcimiu i Żywcu oraz ze stowarzyszenia „Tęczowa Przystań” w Cieszynie wędrowała podczas akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2023” Głównym Szlakiem Beskidzkim w rejonie Babiej Góry dwoma grupami. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacjami z tej wycieczki:

W dniu 20 maja 2023 r wyruszyliśmy z Żywca, aby razem z innymi podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia posprzątać kolejne szlaki. Tym razem poniosło nas w kierunku Babiej Góry…
Zaopatrzeni w worki na śmieci i rękawiczki wystartowaliśmy z Przełęczy Krowiarki (wystartowaliśmy to dobre określenie, bo nasz przewodnik Pan Wojtek nie pozwolił na spacerowy krok i trzeba sie było ogarnąć). I tak czerwonym szlakiem wędrując przez gęsty,  świerkowy las dotarliśmy na Sokolicę (1367 m n p m). Tutaj krótki odpoczynek, uzupełnienie kalorii, płynów i dalsza wędrówka. Pokonujac kolejne wzniesienia wśród kosodrzewin powoli zbliżaliśmy sie do celu. Było marudzenie, jęczenie, ale i stwierdzenia, że jest fajnie i pięknie.
W końcu zobaczyliśmy leżący śnieg i zmęczenie minęło. Było rzucanie śnieżkami, tarzanie się w nim, a niektórzy chcieli nawet lepić bałwana… I tak dotarliśmy na Babią Górę. Najwyższy szczyt Beskidu Żywieckiego został zdobyty.
Tym razem to my pokonaliśmy Babią, a nie ona nas… Kapryśnica tym razem nie była kapryśna. Szlak posprzątany, a kolejne kilometry doliczone do GSB.
Dziękujemy i pozdrawiamy Pana Wojtka!

Basia K. i Magda H., Żywiec

na szczycie Babiej Góry

W dniu 20 maja 2023 r. wybraliśmy się w ramach akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2023” na wycieczkę Górnym Płajem. Zaproponowana trasa była super. Znajdowaliśmy się ponad chmurami i była okazja zobaczyć piękne widoki. Na szlaku było mało śmieci.
Zatrzymaliśmy się nad Mokrym Stawkiem, gdzie zobaczyliśmy jaszczurkę. Następnie odpoczywaliśmy przy schronisku. Nasz przewodnik Jan Nogaś ciekawie opowiadał o terenie, w którym się znajdowaliśmy. Wędrowaliśmy grupą bardzo sympatycznych ludzi i dało się porozmawiać w trakcie wędrówki.
Czerwonym szlakiem doszliśmy do Tabakowego Siodła, na którym skończyliśmy jedną z wcześniejszych wycieczek, skąd zeszliśmy do Czatoży.
Z pozostałymi uczestnikami akcji „Sprzątamy Beskidy z PTT 2023” spotkaliśmy się przy ognisku na Polanie Odkrywców w Zawoi Markowej i tam też nasza wycieczka się zakończyła.

Wiktoria P., Kęty

przewodnik opowiada o Mokrym Stawku

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2023, Sprzątamy Beskidy z PTT, Wolontariat w BgPN. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.