Hala Miziowa, Pilsko (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla młodzieży – 28 września 2019 r.

Nasza pierwsza wycieczka w roku szkolnym 2019/20 za nami! W sobotę, 28 września 2019 r. wyruszyliśmy z Sopotni Wielkiej zielonym szlakiem na Halę Miziową. Będąc w Sopotni, skorzystaliśmy z okazji i obejrzeliśmy słynny wodospad na potoku o tej samej nazwie. Jest to największy wodospad w całych Beskidach i jego widok zrobił na nas ogromne wrażenie.
Nasza liczna, bo ok. pięćdziesięcioosobowa grupa, raźnym krokiem ruszyła pod górkę. Szlak wznosił się łagodnie i nie powodował silnej zadyszki. Kolejny raz objawiły się za to ogromne talenty naszych uczniów. Tym razem Damian, Sylwia i Mateusz okazali się mistrzami w zbieraniu grzybów. Widzieli je tam, gdzie nie widział ich nikt inny (czyt. nauczyciele) i uzbierali ich naprawdę sporo.
Po dojściu na Halę Miziową mieliśmy mnóstwo czasu na odpoczynek, posiłek w schronisku i figlowanie na świeżym powietrzu. Nieliczna grupa rodziców zdecydowała się na zdobycie szczytu Pilska, który położony jest już na Słowacji.
Droga powrotna szlakiem żółtym do Korbielowa do pewnego momentu przebiegała spokojnie. Niestety, natrafiliśmy na gniazdo ziemne os leśnych, które zaatakowały i użądliły kilka osób. Skończyło się na interwencji Pani Kasi, która umiejętnie załagodziła ból i bez dalszych przygód dotarliśmy do autokaru.
Piękny szlak, niezła pogoda, rozległe widoki i obcowanie z przyrodą – to był naprawdę udany dzień.

S.Cz.-P.

uczestnicy wycieczki na początku szlaku

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2019, SK PTT "Groniczki" przy SP1 w Kozach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.