Hala Stoły (Tatry Zachodnie) – wycieczka górska w ramach akcji „Czyste Tatry 2020” – 22 sierpnia 2020 r.

Ze względu na obecną sytuację spowodowaną epidemią koronawirusa długo pod znakiem zapytania stało to czy 9 finał akcji „Czyste Tatry” w ogóle się odbędzie. W połowie lipca padła decyzja że TAK, tylko z zachowaniem wszystkich środków ostrożności.
W tym roku na akcję postanowiliśmy wybrać się jadąc dwoma samochodami. Wyruszyliśmy dość wcześnie rano, aby bez stania w korkach szybko stawić się na wejściu do Doliny Kościeliskiej, bo właśnie tam postanowiliśmy dziś sprzątać. Zanim weszliśmy do doliny musieliśmy się ponownie zarejestrować, bo jak się okazało nie było nas na liście, a nasze formularze wysłane przez internet gdzieś zaginęły. Po rejestracji odebraliśmy start-paki, zrobiliśmy kilka zdjęć i ruszyliśmy w drogę.
Od samego rana zapowiadało się upalnie i gorąco, co oznaczało, że wędrowanie, podziwianie górskich widoków, a zarazem sprzątanie, będzie kosztowało nas trochę więcej sił. Hmm… trud, pot i siły jakie zostawiliśmy na szlaku wynagradzała nam ta myśl, że zrobiliśmy coś dobrego, choć to kropla w morzu, jeśli chodzi o zachowanie czystości na szlakach. Śmieci pozostawione na szlaku przez turystów świadczą tylko o ich kulturze i zachowaniu. Zastanawiam się, czy też tak śmiecą przed własnym domem czy blokiem, gdzie mieszkają? Obraliśmy niebieski szlak na Halę Stoły – taki sobie postawiliśmy cel naszej wędrówki. Idąc w kierunku hali mijaliśmy rodziny z dziećmi, ubranych w białe koszulki z logo akcji Czyste Tatry. Widać było jak dużo wolontariuszy przyłączyło się do akcji.
Po dotarciu na halę każdy z nas miał po trochę śmieci na dnie worka, co świadczy o tym, że nie jest tak źle jak by się wydawało, wręcz można powiedzieć, że było ich mało i trzeba było ich dobrze szukać. Po dłuższym odpoczynku przy dawnych bacówkach na hali postanowiliśmy zejść i udać się jeszcze odwiedzić schronisko PTTK na Hali Ornak, szkoda było marnować takiego słonecznego dnia na szybki powrót do domu. Po drodze zebraliśmy jeszcze trochę śmieci pozostawionych przez turystów.
Po 45 minutowym odpoczynku przy schronisku wyruszyliśmy w drogę powrotną na parking do samochodów. Oddaliśmy wszystkie nasze śmieci (około 60 litrów) do punktu odbioru. Spełniając dobry uczynek, w pełnym zadowoleniu koło godziny 17 wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Po podsumowaniu 9 finału akcji Czyste Tatry okazało się, że wzięło w niej udział 2500 wolontariuszy i zebrano 468,5 kg śmieci.

Do zobaczenia za rok na 10 finale akcji Czyste Tatry!!!

P.K. & K.T.

nasza grupka w Dolinie Kościeliskiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2020. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.