Hrobacza Łąka (Beskid Mały) – wycieczka górska – 9 września 2023 r.

W sobotę, 9 września 2023 r. grupka członków Oddziału PTT w Bielsku-Białej wybrała się na wycieczkę górską w Beskid Mały.
Autobusem MZK nr 6 dojechaliśmy do Lipnika Granicy, skąd najpierw czarnym szlakiem, później drogą leśną i na końcu szlakiem czerwonym, dotarliśmy do Krzyża na Hrobaczej Łące. O godzinie 11 odbyła się tutaj msza św. z okazji święta Podwyższenia Krzyża, której przewodniczył i wygłosił kazanie ks. Marcin wraz z 3 księżmi. W czasie mszy grała koziańska orkiestra dęta, a oprawę mszy przygotowała parafia z Międzybrodzia Bialskiego.
Po mszy każdy jej uczestnik dostał ciasto od Koła Gospodyń Wiejskich oraz grochówkę od Ochotniczej Straży Pożarnej z Międzybrodzia Bialskiego. Ja jako biedny turysta dostałem 2 ciastka, pączka i 3 miski grochówki, a od gospodarza schroniska kol. Marka – kawę.
Wracaliśmy czerwonym szlakiem przez przełęcz u Panienki, gdzie pożegnał nas Marcin, w stronę Gaików, skąd Łukasz i Wojtek ruszyli w stronę Czupla i dalej do Łodygowic. W dwójkę z Henrykiem zeszliśmy stąd niebieskim szlakiem do Lipnika, gdzie zjedliśmy dobry obiad.
Do domu wróciłem autobusem MZK nr 13.
Pogoda była słoneczna, a temperatura wynosiła +21°C. Z takimi fajnymi turystami można wędrować po górach!

Tadeusz Budny

nasza grupka na przełęczy u Panienki