Przełęcz Kubalonka – Barania Góra (Beskid Śląski) – wycieczka górska w ramach projektu „Od granic do granic” – 9 września 2023 r.

9 września 2023 r. dokończyliśmy wyznaczony nam fragment w ramach projektu „Od granic do granic”. Na trasie od zachodniej do wschodniej granicy Polski mieliśmy do pokonania odcinek od Stożka Wielkiego do schroniska PTTK pod Przysłopem. W lipcu przeszliśmy odcinek Stożek Wielki – Przełęcz Kubalonka, a tym razem wędrowaliśmy na trasie Przełęcz Kubalonka – schronisko PTTK na Przysłopie. Cieszymy się, że dzięki temu mogliśmy włączyć się w obchody uczczenia 150. rocznicy powstania Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego.
Dodatkowo, po wyjściu na Baranią Górę przyłączyliśmy się do jeszcze jednej akcji – Narodowego Czytania powieści „Nad Niemnem” Elizy Orzeszkowej. Na wysokości 1220 m n.p.m. Ania, Grzegorz, Łukasz, Miłosz, Paweł i Hubert odczytali fragment tej książki. Był to dialog między Benedyktem a Witoldem sprowadzający się do problemu konfliktu pokoleń, czyli zawsze aktualnego problemu. Ciekawi jesteśmy, czy ktoś przeprowadził tę akcję na wyższym pułapie…
Po zrobieniu tradycyjnego zdjęcia z banerem i wykonaniu okrzyku „Kto tu był? – PTT Kozy!” zeszliśmy do Kamesznicy, gdzie czekał na nas w busie Mariusz Król, któremu bardzo dziękujemy za pomoc w zorganizowaniu transportu.
Do zobaczenia na kolejnych wycieczkach!

Miłosz Z.

Kozianie dotarli z projektem „Od granic do granic” na Baranią Górę

Ten wpis został opublikowany w kategorii 150 lat PTT, Koło PTT w Kozach, kronika - 2023. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.