Hrobacza Łąka, Czupel (Beskid Mały) – wycieczka górska – 11 września 2021 r.

11 września 2021 r. grupa członków Oddziału PTT w Bielsku-Białej wybrała się w Beskid Mały.
Autobusem MZK linii nr 6 udaliśmy się do Lipnika, skąd ruszyliśmy czarnym szlakiem w stronę Przełęczy u Panienki. Po osiągnięciu celu, za czerwonymi znakami przeszliśmy na Hrobaczą Łąkę.
Pod krzyżem na Hrobaczej Łące o godzinie 11 odbyła się msza święta z okazji Święta Krzyża. Patronem mszy była parafia w Międzybrodziu Bialskim, w jej trakcie grała orkiestra dęta tamtejszego OSP. Po mszy była okazja spróbować grochówki wojskowej oraz ciasta od Koła Gospodyń Wiejskich z Międzybrodzia Bialskiego. Było także pieczenie kiełbasy oraz spotkanie z członkami KTG PTTK „Magurka” z Woli (k/Pszczyny).
W drogę powrotną ruszyliśmy niebieskim szlakiem w stronę Gaików i dalej przez Przełęcz Przegibek i Magurkę Wilkowicką na Czupel. Z najwyższego szczytu Beskidu Małego zeszliśmy czerwonym szlakiem do Łodygowic.
Do Bielska-Białej wróciliśmy pociągiem.
Przez całą wycieczkę towarzyszyła nam słoneczna pogoda, a w fajnym towarzystwie przeszliśmy łącznie 25 km.

Tadeusz Budny

Na Hrobaczej Łące wraz z członkami KTG PTTK „Magurka” z Woli

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.