Kamenitý (Beskidy Morawsko-Śląskie, Czechy) – wycieczka górska z TJ Sokol Český Těšín – 22 luty 2015 r.

sokoltesinCelem pierwszej wspólnej wycieczki górskiej z TJ Sokół Czeski Cieszyn, z którym nawiązaliśmy niedawno współpracę była chata Kamenitý w Beskidach Morawsko-Śląskich. Pretekstem do zmiany celu wycieczki przez naszych czeskich kolegów z pierwotnie sygnalizowanej Kozubowej właśnie na Kamenitý były organizowane w tym schronisku „Zabíjačkové hody”.
Z członkami Sokoła spotkaliśmy na dworcu kolejowym w Czeskim Cieszynie, skąd wspólnie pojechaliśmy pociągiem do Bocanowic, w których czekała nas przesiadka na autobus. Na górski szlak wyruszyliśmy niemalże z granicy między Górną a Dolną Łomną. Doskonale przygotowaną drogą, do czego przyzwyczailiśmy się już na czeskich zimowych szlakach, szybko dotarliśmy do chaty Kamenitý, w której postanowiliśmy zabawić przez dłuższy czas. Mieliśmy okazję spróbować miejscowych flaczków z dodatkiem wątróbki oraz napić się doskonale gaszącej pragnienie Kofoli. Załapaliśmy się także na występ muzyczny miejscowego gitarzysty, po czym ruszyliśmy w dalszą drogę, niebieskim szlakiem do Koszarzysk, w których zakończyliśmy dzisiejszą wycieczkę.
Miło nam się wędrowało w towarzystwie koleżanek i kolegów z Czech, liczymy więc, że wkrótce spotkamy się znowu, tym razem w polskich górach.

wspólne zdjęcie z członkami TJ Sokół Czeski Cieszyn przed chatą Kamenity

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2015. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.