Kozia Góra (Beskid Śląski) – wycieczka górska pt. „II Spacer Świąteczny z PTT” – 26 grudnia 2013 r.

Nadszedł drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia. Tym razem miejscem spotkania jest końcowy przystanek autobusów MZK linii numer 1 w Cygańskim Lesie. Grupa członków i sympatyków PTT O/Bielsko-Biała, w tym sześcioosobowa grupa z Koła w Kozach wyrusza w kierunku schroniska na Koziej Górze. Celem naszego spotkania jest zrzucenie kilku zbędnych kilogramów przybranych w czasie świąt. 😉
Mimo nocnego silnego wiatru i połamanych drzew na szlaku naszej wycieczki humory wszystkim dopisują, zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Szczyt zdobywamy po około godzinie i tu na miejscu jesteśmy wielce zdziwieni, gdyż „pocałowaliśmy klamkę schroniska”, bowiem nocna wichura pozbawiła go prądu. Jednak nie zrażeni tym faktem usiedliśmy całą grupą pod zadaszeniem, czekając jeszcze na koleżanki i kolegów, którzy postanowili dotrzeć do nas innymi szlakami. Po zebraniu już wszystkich, którzy deklarowali swoje przybycie, każdy wyjął z plecaka co miał dobrego i rozpoczęliśmy kolędę na świeżym powietrzu przy akompaniamencie małego akordeonu, na którym przygrywał kolega Wacław. W tym czasie dzieci bawiły się korzystając z placu zabaw, a dorośli mogli podziwiać piękną panoramę Bielska-Białej i okolic. Przy schronisku posiedzieliśmy około 1,5 godziny, zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie z banerem PTT i żółtym szlakiem udaliśmy się w drogę powrotną do samochodów.
W imieniu organizatorów dziękuję wszystkim małym i dużym uczestnikom dzisiejszego świątecznego spaceru i już dziś zapraszam na ostatnią w tym roku (sobotnią) wycieczkę górską na Magurkę Wilkowicką.

K.T.

nasza ekipa w pobliżu schroniska Stefanka

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2013. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.