Kozubowa (Beskidy Morawsko-Śląskie, Czechy) – wycieczka górska – 18 grudnia 2022 r.

W niedzielę, 18 grudnia 2022 r. wybraliśmy się na wycieczkę górską w Moravskoslezské Beskydy.
W godzinach rannych z Bielska-Białej wyjechaliśmy busem do Cieszyna. Z dworca kolejowego w Cieszynie przeszliśmy pieszo około 2 km na dworzec kolejowy Cesky Tesin, skąd pociągiem (České dráhy) pojechaliśmy do miejscowości Bocanovice.
Szlakiem zielonym wędrowaliśmy w kierunku Kozubowej, a z powodu trudnych warunków śniegowych konieczna była wymiana przewodnictwa grupy. Po 3 godzinach wędrówki dotarliśmy do Hotelu Górskiego Kozubova. Zrobiliśmy tam godzinny odpoczynek, napiliśmy się fajnego piwa i zrobiliśmy w środku sali zdjęcie grupowe. Po przerwie ruszyliśmy w drogę powrotną szlakiem żółtym przez wioski Milikov i Návsí, by po 2 godzinach dotrzeć na dworzec kolejowy Nawsie (Návsí). Ten szlak był wyratrakowany.
Opóźnionym pociągiem dotarliśmy do Czeskiego Cieszyna i wybraliśmy się na pyszny, czeski obiad do restauracji u Vočka.
Z Cieszyna część turystów pojechała do domu pociągiem relacji Cieszyn – Czechowice, a ja z resztą wróciliśmy busem do Bielska-Białej. Byliśmy w domu po 18.
W czasie wycieczki towarzyszyło nam czysto niebo, a przy temperaturze -7°C mieliśmy możliwości oglądania pięknych widoków na Tatry i Małą Fatrę. Część wybierających się na wycieczkę turystów wystraszyła się warunków śniegowych. Koszt wycieczki wyniósł około 40 zł.

Tadeusz Budny

nasza grupka w Hotelu Górskim na Kozubowej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.