Krawców Wierch (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska dla młodzieży – 14 stycznia 2022 r.

14 stycznia 2023 r., w pierwszą sobotę ferii zimowych, Groniczki wyruszyły na Krawców Wierch.
Z przewodnikiem Januszem Cepcerem wyjechaliśmy z placu targowego w Kozach do Glinki, skąd rozpoczęliśmy mozolną wspinaczkę żółtym szlakiem. Po drodze nasz przewodnik raczył nas ciekawymi opowieściami i objaśniał, jak nazywają się mijane pasma i szczyty górskie.
Wszyscy byliśmy zadowoleni, gdyż w miarę nabierania wysokości, można było dostrzec coraz więcej symptomów zimy. Polana Krawcula wokół bacówki była całkowicie przysypana śniegiem i zachęcała do harców.
Po tradycyjnym popasie i przekąszeniu czegoś w przytulnej sali bacówki PTTK na Krawców Wierchu (1038 m n.p.m.) wyszliśmy na zewnątrz. Nasi nowi członkowie zostali poddani próbom (tradycyjne kręcenie się wokół kijka i przechodzenie pod kijkiem) oraz złożyli „przysięgę”, której tekst przygotowały Ania i Amelka. Wszystko wypadło znakomicie.
Droga powrotna prowadziła niebieskim szlakiem do Złatnej. Stopniowo, śnieg zaczął zamieniać się w błoto, w którym brodziliśmy i na którym ślizgaliśmy się od czasu do czasu. Mimo tego udało się dotrzeć w jednym kawałku do autokaru.
Sprawnie i bez przygód dotarliśmy do Kóz, gdzie na swe pociechy czekali rodzice.

S.Cz.-P.

SK PTT „Groniczki” przed wejściem do Bacówki na Krawcowym Wierchu

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Groniczki" przy SP1 w Kozach. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.