Leskowiec (Beskid Mały) – wycieczka górska pt. „Ewangelizacja w Beskidach” – 13 sierpnia 2022 r.

W sobotę, 13 sierpnia 2022 r. odbyła się siódma wycieczka górska członków PTT w Beskid Mały w ramach „Ewangelizacji w Beskidach”.
Z Bielska wyjechaliśmy samochodem do przysiółka Pracica w Rzykach, skąd ruszyliśmy na szlak. Początkowo szlakiem żółtym, potem czerwonym (fragmentem Małego Szlaku Beskidzkiego) dotarliśmy na szczyt Leskowca (918 m n.p.m.). Tutaj zrobiliśmy zdjęcie grupowe z banerem PTT i poszliśmy dalej do schroniska PTTK, gdzie zjedliśmy smaczne naleśniki.
Po posiłku poszliśmy na Groń Jana Pawła, gdzie o godzinie 12 odbyła się msza święta. Oprawę mszy św. tym razem przygotowała parafia z Wadowic. Po jej zakończeniu ruszyliśmy z powrotem tą samą trasą do parkingu, skąd samochodem wróciliśmy do Bielska o godz. 17:00.
Wędrówce towarzyszyły mgła i mżawka, a temperatura wynosiła +15°C. W miłym towarzystwie pokonaliśmy dystans 17 km z przewyższeniem 649 m. Za tydzień w sobotę zapraszamy na ostatnią mszę świętą w ramach „Ewangelizacji w Beskidach” na Magurce Wilkowickiej.

Tadeusz Budny

nasza grupa na Leskowcu

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.