Lubomir (Beskid Wyspowy) – wycieczka górska – 22 marca 2015 r.

Na pierwszy etap zaplanowanego na rok 2015 przejścia całego Małego Szlaku Beskidzkiego wybraliśmy pasmo Lubomira i Łysiny.
Wystartowaliśmy z centrum Myślenic ubrani z powodu deszczu w kurtki i peleryny i dość szybkim krokiem dotarliśmy do rezerwatu „Zamczysko nad Rabą”. Po obejrzeniu ruin zamku na stokach Uklejny, ruszyliśmy dalej przez Śliwnik i Działek w stronę schroniska PTTK na Kudłaczach. Nieco poniżej schroniska błotnisty szlak, którym wędrowaliśmy od Myślenic, zmienił się w białą, śnieżną drogę – w ten rejon wiosna jeszcze nie dotarła…
Po miło spędzonym czasie w schronisku, gdzie spałaszowaliśmy żurek lub kwaśnicę i wypiliśmy ciepłą herbatę trzeba było ruszyć dalej. Wkrótce dotarliśmy na Łysinę, skąd już tylko rzut beretem dzielił od celu dzisiejszej wycieczki – Lubomira.
Na najwyższym szczycie pasma Lubomira i Łysiny zaliczanego przez jednych do Beskidu Wyspowego, a przez innych do Beskidu Makowskiego lub Beskidu Myślenickiego stanęliśmy ok. 16:30. Obejrzeliśmy z zewnątrz oddane do użytku w roku 2007 Obserwatorium Astronomiczne im. Tadeusza Banachiewicza, po czym ruszyliśmy w dół, w stronę Przełęczy Jaworzyce.
Wycieczka z pewnością należała do udanych, a do Bielska-Białej wróciliśmy po godz. 20-tej.

nasza grupa przed schroniskiem PTTK na Kudłaczach

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2015. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.