Olsztyn, Złoty Potok (Jura Krakowsko-Częstochowska) – wycieczka krajoznawcza dla młodzieży – 5 października 2019 r.

W sobotę, 5 października 2019 r. dwa Szkolne Koła bielskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego: „Diablaki” i „Pionowy Świat” wybrały się na Jurę Krakowsko-Wieluńską.
Chwilę przed 9 byliśmy już w komplecie. Tym razem najmłodszym uczestnikiem wycieczki była 4-letnia Julia, która pomimo swoich krótkich nóżek dała radę przejść cała trasę od początku do końca. Wkrótce bus pełen śmiechu i żartów wyruszył w kierunku Częstochowy.
Po godzinie 10-tej wyruszyliśmy na szlak. Początkowo pogoda nie dopisywała, ale z czasem jednak się zmieniła… na jeszcze gorszą. Padało i było zimno, ale przy dość dobrym tempie marszu było nam ciepło. Na początku wędrowaliśmy czerwonym szlakiem przez rezerwat Sokole Góry. Wędrówka ta trwała ok. 1,5 h.
Ze Zrębic odbyliśmy 10-minutowa podróż autokarem do Złotego Potoku. Dotarliśmy przed jedyne niegórskie schronisko PTT, przy którym były zbiorniki wodne z rybami, wzbudzające ciekawość nie tylko dzieci, ale i dorosłych. Następnie wyruszyliśmy do Groty Niedźwiedziej, ale okazało się, że nie możemy do niej wejść, ponieważ nie pozwalały na to warunki panujące w jaskini. Później widzieliśmy wywierzyska rzeki Wiercicy, Rezerwat Ostrężnik i Jaskinię Ostrężnicką.
Po trwającym 2,5 godz. marszu, z powodu niesprzyjających warunków pogodowych, podjęta została decyzja o powrocie do pojazdu. Cała ekipa ścigała się w drodze powrotnej do busa, żeby zająć najbardziej komfortowe miejsca z tyłu, gdzie mogliśmy siedzieć wszyscy razem. Ostatecznie wygrała reprezentacja „Diablaków”.
Podczas drogi powrotnej żywo i wesoło opowiadaliśmy o przeżyciach wycieczkowiczów. Po godz. 17-nastej wszyscy pożegnaliśmy się ze sobą i ruszyliśmy w kierunku swoich domów.

Jagoda Słoń

uczestnicy wycieczki w rezerwacie Sokole Góry

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2019, SK PTT "Diablaki" przy SP18 w Dąbrowie Górniczej, SK PTT "Pionowy Świat" przy SP27 w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.