Polica (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska – 21 stycznia 2024 r.

Nasza ekipa na Policę miała być liczniejsza, ale niestety z różnych przyczyn ostaliśmy się w pięcioosobowym składzie. Jednak tym, co cieszy nas – piechurów, było z nami dwóch przedstawicieli młodzieży: Filip i Hubert. Prognozy pogody wskazywały, że będzie to piękny dzień i tak było. Wędrówkę rozpoczęliśmy z Sidziny Wielka Polana czarnym szlakiem, który dość szybko wyprowadził nas na wysokość, z której roztaczały się widoki na całe pasmo Tatr. Po półtoragodzinnej wędrówce zameldowaliśmy się w schronisku na Hali Krupowej. Po posiłku i okolicznościowym zdjęciu z naszym banerem, udaliśmy się w dalszą drogę czerwonym szlakiem, który doprowadził nas do celu wycieczki, czyli na szczyt Policy (1369 m n.p.m.).
Zarówno szczyt Policy, jak i całe jej pasmo leżą na terytorium Polski, lecz kiedyś dzieliły je różne granice. Jedną z nich była pomiędzy Galicją a Węgrami. Towarem eksportowym z Galicji był tytoń, jednak aby taki towar legalnie przewieżć, należało opłacić cła. Przemytnicy wyznaczyli jednak swoją drogę nazwaną Tabakowym Chodnikiem i właśnie jej fragment pokonaliśmy od schroniska do szczytu. Po drodze zachwycaliśmy się pięknem natury, oszronionych choinek, a z Policy – widokami na pasmo Babiej Góry, Jeziora Orawskiego i Tatr.
Następnie udaliśmy się niebieskim szlakiem na Przełęcz Zubrzycką i dalej, już drogą, na parking. Mamy nadzieję, że tym wyjściem zachęcimy inne osoby do wędrowania po pięknych naszych Beskidach, czego wszystkim serdecznie życzymy.

Łukasz Król

przy schronisku PTTK na Hali Krupowej

Ten wpis został opublikowany w kategorii Koło PTT w Kozach, kronika - 2024. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.