Potrójna (Beskid Mały) – wycieczka górska – 31 lipca 2021 r.

W sobotę, 31 lipca 2021 r. odbyła się wycieczka górska w ramach „Ewangelizacji w Beskidach” na Potrójną w Beskidzie Małym.
Z Bielska-Białej dojechaliśmy samochodami przez Czaniec na przełęcz Kocierską. Z przełęczy szlakiem, czerwonym w towarzystwie miłych koleżanek i 4-letniej Hani, ruszyliśmy w stronę Chatki Ani i Rafała na Potrójnej. Hania, wnuczka Soni była przez cały czas uśmiechnieta. W chatce wypiliśmy kawę oraz zjedliśmy po jagodziańce.
O godzinie 12 na polanie odbyła się Msza św., w której wzięło udział dużo turystów. Po mszy zrobiliśmy sobie na szczycie zdjęcie grupowe. Po godzinie 14 kilkoro turystów wróciło szlakiem czerwonym z powrotem, a ja z innymi ruszyłem za żółtymi znakami do chatki studenckiej na obiad. Mili gospodarze zrobili nam swojski posiłek – zupę grzybową i kwaśnicę w cenie po 5 zł za porcję!
Po obiedzie żółtym szlakiem udaliśmy się na Łamaną Skałę, skąd szlakiem zielonym przez Gibasówkę zeszliśmy do Kocierza Rychwadzkiego, skąd wróciliśmy na przełęcz Kocierską.
Rano padał drobny deszcz, a od południa było już tylko słońce. Pogoda rano drobny deszcz, a o godz 12 tylko słońce. Piękna trasa wiodła w zieleni drzew i nie było turystów na szlaku. Po godzinie 19 wracaliśmy samochodem przez Łekawicę i Żywiec do Bielska-Białej.
Za tydzień w sobotę zapraszam na Rachowiec w Beskidzie Żywieckim.

Tadeusz Budny

na szczycie Potrójnej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.