Przysłop (Beskid Śląski) – wycieczka górska – 16 października 2021 r.

W sobotę, 16 października 2021 r. odbyła się wycieczka górska w pasmo Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim.
Z Bielska-Białej wyjechaliśmy busem firmy Wispol do Wisły, gdzie przesiadaliśmy się na busa relacji Cieszyn – Koniaków. Do Wisły przyjechaliśmy z prawie godzinnym opóźnieniem z powodu remontu drogi.
Z przełęczy Kubalonka czerwonym szlakiem dotarliśmy na Stecówkę. Schronisko jest zamknięte z powodu remontu, ale wypiliśmy kawę w agroturystyce Kukuczka. Następnie, dalej za znakami czerwonymi, przeszliśmy na Pietraszonkę, stąd czarnym szlakiem na Karolówkę i dalej – niebieskim – do schroniska Przysłop. Godnie nas przywitali gospodarze, Agnieszka i Szymon.
Po godzinnej przerwie szlakiem czarnym obok potoku Czarna Wisełka wędrowaliśmy do Wisły Uzdrowisko przez rezerwat Wisła, jezioro Czerniawskie (zwiedzanie zapory), hodowlę pstrąga zeszliśmy do Nowej Osady. Tutaj była przerwa na dobre ciastko w cukierni Magdalenka i dalej wzdłuż rzeki Wisły do centrum miasta o tej samej nazwie.
Busem Kolei Śląskich wróciliśmy do Skoczowa. Z powodu braku komunikacji publicznej, do Bielska-Białej kol. Irena zawiozła nas samochodem, za co jej dziękujemy.
Podczas wycieczki pokonaliśmy dystans 27 km, a wszyscy jej uczestnicy wrócili zadowoleni do domów.

Tadek Budny

uczestnicy wycieczki na szlaku

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2021. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.