Radziejowa (Beskid Sądecki) – wycieczka górska – 8 października 2016 r.

8 października 2016r. uczniowie szkół Powiatu Bielskiego wzięli udział w kolejnej już wycieczce górskiej z cyklu „Na szczytach Beskidów” zorganizowanej przez bielski Oddział Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego. Tym razem celem uczestników wycieczki był najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego należący do Korony Gór Polski – Radziejowa o wysokości 1266 m n.p.m.
Wycieczka wyruszyła z Bielska-Białej punktualnie o godzinie szóstej rano zabierając po drodze wszystkich uczestników – również grupę SKKT-PTTK „Groniczki” z SP 1 w Kozach. Po czterogodzinnej jeździe autokarem dotarliśmy do Kosarzysk skąd czerwonym szlakiem rozpoczęliśmy naszą pieszą wędrówkę na szczyt pod wodzą przewodnika Janusza Foszcza z Oddziału PTT w Tarnowie.
W czasie pierwszego krótkiego postoju przy Bacówce na Obidzy najmłodsi uczestnicy postanowili ulepić bałwana z pierwszego „spotkanego” w tym roku śniegu. 🙂 Bałwan cieszył się wielką popularnością i stał się „bohaterem” (nie tylko) naszych zdjęć.
Trasa przez Przełęcz Obidzką na Wielki Rogacz była mokra i błotnista. Miejscami doskwierał nam mroźny wiatr połączony z lekkimi opadami śniegu. Jednak dobre humory i siły nie opuszczały uczestników wyprawy – szczęśliwie dotarliśmy na Wielki Rogacz (1182 m n.p.m).
Po krótkim odpoczynku rozpoczęliśmy ostatnią i miejscami najtrudniejszą część naszej trasy – przez Przełęcz Żłobki udaliśmy się w kierunku na Radziejową. Im wyżej, tym więcej śniegu i miejscami (niestety) błota. Białym szlakiem, wśród złoto – białych drzew, walcząc momentami z własnymi słabościami, po około trzech godzinach wędrówki dotarliśmy szczęśliwie na upragniony szczyt – Radziejową. Z wieży widokowej ochotnicy mogli podziwiać roztaczające się w czterech kierunkach pasma górskie. Patrząc w dół oglądali… śnieżne „orły”, które z wielką radością i uśmiechami na twarzy „tworzyli” uczniowie na polanie tuż przy wieży. Dotarcie na szczyt uwieczniliśmy pamiątkowymi zdjęciami.
W drodze powrotnej, zatrzymaliśmy się na posiłek w Bacówce na Obidzy. Rozleniwieni, pojedzeni i przemoczeni wróciliśmy do autokaru i udaliśmy się w długą podróż powrotną do Kóz i Bielska-Białej. Zmęczeni ale z uśmiechami na twarzach o godzinie 21 pożegnaliśmy się z uczestnikami wycieczki.
Niecierpliwie czekamy na kolejną wspólną wycieczkę! Do zobaczenia na szlaku! 🙂

Kasia P.

na szczycie Radziejowej

stopka_powiat_20161008

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2016. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.