Radziejowa (Beskid Sądecki) – wycieczka górska dla młodzieży – 13 czerwca 2020 r.

Za nami kolejny wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach zdobywania Korony Góry Polski. Tym razem młodzież z placówek w Kętach, Oświęcimiu i Żywcu wędrowała na Radziejową w Beskidzie Sądeckim. Oddział PTT w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

W dniu 13 czerwca 2020 r. po długiej przerwie spowodowanej koronawirusem, zaopatrzeni w maseczki i przy zachowaniu dystansu wyruszyliśmy na szlak. Naszym celem była Radziejowa – najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego mierzący 1266 m n.p.m.
Nasza wędrówkę rozpoczęliśmy z Kosarzysk, skąd po betonowych płytach dotarliśmy do bacówki na Obidzy. Słońce grzało coraz mocniej, a my walcząc ze swoimi słabościami i upałem szliśmy kamiennym szlakiem. Przez szczyt zwany Wielkim Rogaczem wędrowaliśmy w górę. Widoki wynagrodziły nam wędrówkę, zapomnieliśmy o zmęczeniu i bolących nogach.
Około godziny 14:00 zdobyliśmy szczyt Radziejowej. Mimo ogromnego wysiłku mieliśmy jeszcze siły, aby wejść na wieżę widokową, skąd rozpościerały się cudne widoki na Tatry, Pieniny i Beskidy, krajobrazy pierwsza klasa. Warto było się trudzić.
Kolejny szczyt z Korony Gór Polski zaliczony! Jesteśmy z siebie dumni! Daliśmy radę!

Olga B., Żywiec

nasza grupa na szczycie Radziejowej

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2020. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.