Ropica (Beskidy Morawsko-Śląskie, Czechy) – wycieczka górska – 8 czerwca 2014 r.

Mijający weekend pozostawił kolejne miłe wspomnienia. W ramach dofinansowanego przez Gminę Bielsko-Biała cyklu „Wycieczki w dobrym towarzystwie” odwiedziliśmy Beskidy Morawsko-Śląskie.
Tym razem zebrała się grupa trzydziestu dwóch osób. Autokarem udaliśmy się do miejscowości Rzeka, skąd wyruszyliśmy ku kolejnym szczytom. Świerkowo-bukowy las na przemian ze słońcem i wysoką temperaturą fundował odpoczynek i przyjemne ukojenie. Kolejno idąc ze szczytu Ropicka (918 m n.p.m.) minęliśmy Przysłop (946 m n.p.m.). Część grupy dzielnie wspięła się na Velky Lipovy (999 m n.p.m.). Odwiedziliśmy też Ropicę (1083 m n.p.m.), gdzie stoi rzeźba pogańskiego bożka Słowian – Peruna oraz szczyty Šindelná (1001 m n.p.m.) i Javorový vrch (1032 m n.p.m.). Na dłuższy postój zatrzymaliśmy się w schronisku na szczycie Małego Jaworowego, skąd roztacza się piękny widok na okolicę. Był czas na przyjemny relaks i zdjęcie z bannerem. Zielony szlak poprowadził nas z powrotem do miejscowości Rzeka gdzie czekał już autokar.
Do zobaczenia znów!

Aneta Wałęga

nasza grupa na Małym Jaworowym

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2014. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.