Rysianka (Beskid Żywiecki) – wycieczka górska pt. „Ewangelizacja w Beskidach” – 2 lipca 2022 r.

2 lipca 2022 r. wybraliśmy na pierwszą w tym roku wycieczkę górską w ramach ewangelizacji na szczytach Beskidów, a jej celem była Rysianka.
Z Bielska-Białej pociągiem Kolei Śląskich dojechaliśmy do Rajczy, skąd niebieskim szlakiem ruszyliśmy w stronę Suchej Góry. Za Halą Cukierniczą zeszliśmy na drogę leśną, którą dotarliśmy do czarnego szlaku, prowadzącego na Redykalny Wierch, skąd, już za żółtymi znakami przez Halę Lipowską dotarliśmy na schroniska „Rysianka”.
Punktualnie o 12:00 rozpoczęła się msza święta, w czasie której grał pięknie zespół muzyczny.
Po mszy ruszyliśmy zielonym szlakiem z powrotem na Halę Lipowską, skąd po zrobieniu zdjęcia naszej grupki, zeszliśmy na Halę Boraczą i dalej do stacji kolejowej w Milówce, skąd pociągiem wróciliśmy o godzinie 19 do Bielska-Białej.
W drodze na szczyt cały czas padał drobny deszcz. Pokonaliśmy dystans 27 km, a wędrowały ze mną miłe koleżanki, członkinie PTT O/Bielsko-Biała: Sonia, Basia, Wanda i Janina. Byliśmy zmoczeni i zmarznieci, bo temperatura wynosiła 11°C. Mimo tego byliśmy zadowoleni ze wspólnej wycieczki.

Tadeusz Budny

grupka PTT O/Bielsko-Biała przed schroniskiem PTTK na Hali Lipowskiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2022. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.