Rysy (Tatry Wysokie, Słowacja) – wycieczka górska dla młodzieży – 13 października 2019 r.

W niedzielny „poranek”, o godzinie 4:30, zebraliśmy się aby wyruszyć na 28 wyprawę w ramach projektu „Z Koziej Góry na Rysy” – zdobywamy Koronę Gór Polski. Bardzo trafne jest przysłowie „do trzech razy sztuka”, ponieważ nasza wyprawa dwukrotnie była przekładana ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe (burze i śnieg). Najpierw 3 godziny jechaliśmy na Słowację. O godzinie 7:30 wyruszyliśmy w stronę Popradzkiego Plesa. Następnie weszliśmy na szlak czerwony. Szliśmy przez las, mijaliśmy wodospad, aż doszliśmy do Żabiego Stawu. Na bardziej stromych fragmentach potykaliśmy się, ale wszyscy szli dzielnie do przodu. Następnie doszliśmy do Chaty pod Rysami, by na chwile odetchnąć. Na szczycie ukazał nam się piękny widok na część Tatr słowackich i polskich.
Schodząc ze szczytu byliśmy naprawdę zmęczeni, ślizgając się na śniegu udało nam się jednak dotrzeć do bezpiecznego terenu. O godzinie 18 wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Nie zawaham się mówiąc, że uczestnicy nie żałują swojego wysiłku i trudu w zdobywaniu góry. Tym samy Szkolne Koło PTT „Pionowy Świat” skompletowało KORONĘ GÓR POLSKI.

Julia Kuliński, SK PTT „Pionowy Świat”

SK PTT „Pionowy Świat” zdobywa Rysy

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2019, SK PTT "Pionowy Świat" przy SP27 w Bielsku-Białej. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.