„VII Zimowe Spotkania PTT w Górach Świętokrzyskich” – Sandomierz (Góry Świętokrzyskie) – wycieczka górsko-krajoznawcza – 24-26 stycznia 2020 r.

W ubiegły weekend styczniowy przyszło spotkać się naszej braci z całej Polski po raz kolejny na Zimowych Spotkaniach PTT. Tym razem Oddział z Ostrowca Świętokrzyskiego zaprosił nas do owianego medialną sławą Sandomierza. Miejski charakter spotkania urozmaicono górską nutką poprzez wyjście na wzgórze Salve Regina, Wąwóz Królowej Jadwigi i przejście Gór Pieprzowych. Do Sandomierza zjechali się przedstawiciele 12 Oddziałów w tym 8 osób z Oddziału Bielskiego PTT.
Zjechaliśmy się jak zwykle już w piątek, żeby rozpocząć oddziałową integrację. W piątkowy wieczór obradował również Zarząd Główny PTT poruszając kwestie organizacyjne i przewodnickie. Ok godz. 22 już wszyscy uczestnicy biesiadowali przy wspólnym stole z gitarą i śpiewem.
Sobota przeznaczona była na zwiedzanie Sandomierza. Po przejściu Bramy Opatowskiej ruszyliśmy w stronę fragmentów dawnych murów obronnych, a potem na Rynek. Spacerując po sandomierskiej starówce w ciepłych promieniach słońca, słuchaliśmy historii miasta i jego zabytków. Do niektórych obiektów tylko podeszliśmy, podziwiając ich przepiękną architekturę np. Collegium Gostomianum czy Pałacu Biskupiego, przeszliśmy Furtą Dominikańską. Inne takie jak Bazylikę Katedralną, Kościół św. Jakuba i Zamek królewski mieliśmy okazję zwiedzić. Sporo entuzjazmu wzbudził krzemień pasiasty eksponowany nieopodal Rynku w prawie wszystkich sklepach z pamiątkami. W miejskiej dżungli trafiliśmy na najsłynniejszy wąwóz lessowy – Wąwóz Królowej Jadwigi, a nieco na uboczu miasta, między ogrodzeniami doszliśmy wąską i błotnista ścieżką na wzgórze Salve Regina.
Nasi wspaniali Gospodarze zadbali również o naszą kulturalną rozrywkę. W sobotni wieczór oprócz kolacji i spotkania z przedstawicielką Urzędu Miasta Sandomierz czekała na nas niezwykła niespodzianka. Teatr amatorski MCK w Ostrowcu Świętokrzyskim, w którym wystąpiło pięć koleżanek z Oddziału Ostrowieckiego zaprezentowało nam sztukę „Osiem kobiet”, w stylu detektywistycznych powieści. Panie mogłyby zawstydzić swoim talentem niejednego profesjonalnego aktora!
Niedzielny poranek był ostatnim kiedy widzieliśmy się w komplecie. Zanim jednak ruszyliśmy w drogę do domów mogliśmy skorzystać z gościny naszych Gospodarzy, którzy zaoferowali nam wyjście w Góry Pieprzowe lub przejście Podziemnej Trasy Turystycznej zlokalizowanej w kupieckich piwnicach pod Rynkiem. Pogoda nieco się popsuła i większość wybrała podziemny spacer tunelami. Reszta ruszyła w góry.
Za nami siódme spotkanie zimowe PTT, a już nie można się doczekać kolejnego! Dziękujemy serdecznie organizatorom czyli Oddziałowi w Ostrowcu Świętokrzyskim za kontynuowanie tej tradycji, za trud organizacji i życzmy kolejnych wspaniałych pomysłów na kolejne spotkania. Dziękujemy także artystom za wspaniałe przedstawienie!
Do zobaczenia!

Martyna Ptaszek

pożegnalne zdjęcie oddziałów na rynku w Sandomierzu

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2020. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.