Skrzyczne (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży – 1 grudnia 2018 r.

Za nami drugi wyjazd z podopiecznymi Fundacji Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia w ramach zdobywania Korony Góry Polski. Szlakiem na Skrzyczne w Beskidzie Śląskim wędrowała młodzież z placówek w Kętach, Oświęcimiu i Żywcu. Polskie Towarzystwo Tatrzańskie Oddział w Bielsku-Białej jest partnerem tego przedsięwzięcia, wspomagając młodych turystów przewodnicko i organizacyjnie. Zachęcamy do zapoznania się z relacją z tej wycieczki:

W dniu 1 grudnia 2018 r. (sobota) grupa młodych ludzi udała się by „zdobyć” szczyt góry Skrzyczne w Beskidzie Śląskim.
Wszystkim od samego rana dopisywał humor, a zwłaszcza opiekunom grupy, którzy od rana opowiadali różne dowcipy. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy na Przełęczy Karkoszczonka. Po drodze odwiedziliśmy Jaskinię Malinowską, z której biło bardzo cieple powietrze i tu był także czas na jedzenie różnych przekąsek. Najbardziej trafne okazały się chipsy. Naszym kolejnym celem była Malinowska Skała, po której wszyscy skakali niczym kozy. Oczywiście, i tu trzeba było zrobić fotę.
Gdy dotarliśmy na szczyt Skrzycznego wszyscy byli już bardzo zmęczeni, ale humory nadal dopisywały. Zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia i spędziliśmy miło czas w schronisku.
W drodze powrotnej było troszkę gorzej, ponieważ pojawiło się parę małych kontuzji, ale wierzylismy, że damy rade, „bo jak nie my, to kto”. Nagrodą końcową był posiłek – oczywiście wszyscy zamówili sobie pizzę.

Asia Lasik

nasza grupa na szczycie Skrzycznego

Ten wpis został opublikowany w kategorii Fundacja "Grupa Kęty Dzieciom Podbeskidzia", kronika - 2018. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.