Skrzyczne (Beskid Śląski) – wycieczka górska dla młodzieży – 22 kwietnia 2023 r.

W dniu wczorajszym SK PTT Halniaki po raz kolejny wędrowały po szlakach Beskidu Śląskiego. Tym razem była to trasa z Przełęczy Salmopol (Biały Krzyż) na Malinów, Jaskinię Malinowską, Malinowską Skałę, Skrzyczne (1257 m n.p.m.) do Doliny Zimnika. Pogoda nam wyjątkowo sprzyjała, był śnieg, wiosenne kwiaty i przepiękne widoki na Kotlinę Żywiecką, Beskid Żywiecki, Śląsko-Morawski, Mały, Makowski i momentami na Tatry. Mogliśmy zobaczyć też ogólniedostępną jaskinię, wychodnie skalne ze zlepieńców, skrzek, polodowcowe osuwiska, lasy zniszczone przez zasnuję wysokogórską… Nie zabrakło też „chrztu”. Cztery osoby wykonały wszystkie „prawem nakazane próby” i zostały przyjęte w poczet Koła (Julki, Krzysiek i Kuba). Pani Ania i Janek wręczyli również legitymacje członkowskie PTT dla Pawła i Przemka.
Dodatkowo też sprzątaliśmy szlak którym wędrowaliśmy. W ten sposób włączyliśmy się do akcji Sprzątamy Beskidy z PTT oraz zaznaczyliśmy swój udział w Światowym Dniu Ziemi.
20 maja spotykamy się na Babiej Górze (1725 m n.p.m.)

MZ

Halniaki na Skrzycznem

Ten wpis został opublikowany w kategorii kronika - 2023, SK PTT "Halniaki" przy SP2 w Kozach, Sprzątamy Beskidy z PTT. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.